Rubiks kuben Solver (7 / 7 steg)
Steg 7: Hur man använder
Om du försöker bygga roboten själv, eller bara prova koden, är här en checklista till hjälp:
1. Hämta och installera dessa paket och program
-Arduino IDE (http://arduino.cc/en/Main/Software)
-Python 2.7 (Tkinter ingår) (https://www.python.org/downloads/)
-Pyserial (https://pypi.python.org/pypi/pyserial)
2. Ladda ner källan filer här: https://github.com/matt2uy/Cube-Solver
3. Kopiera och klistra in Cube_Solver.cpp in på Arduino IDE.
4. Anslut Arduino och ladda upp skissen.
5. rätt efter uppladdning, notera numret på serieporten på det nedre högra hörnet. (Se bilden ovan)
6. i Send_Cube_State.py, ändra adressen i linje 18 att matcha numret på IDE. (Se bilden ovan)
7. Öppna Kommandotolken (Windows) eller terminal (Mac/Linux)
8. gå till den katalog där du sätter källfilerna i:
-med kommandot cd, till exempel:
-cd "sökväg/till/kub-Solver"
9. kör skriptet .py med: python send_cube_state.py
10. om du ser en serie av ' ys att skriva ut på skärmen:
-vänta ca 5 sekunder
-Avsluta med ctrl-c eller kommando-c
-Upprepa steg 9 igen.
-Det bör finnas ett GUI som dyker upp.
11. Ange de kub färgerna i rätt riktning:
Färg i Front | Färg på toppen
1. gul | Blå
2. vit | Grön
3. blå | Vit
4. röd | Vit
5. gröna | Vit
6. Orange | Vit
12. Placera kuben inuti Problemlösaren i orientering ses här: http://goo.gl/tSqSpp
13. Klicka på "Lösa"!
14. om det fungerade:
-Kopiera och klistra in Cube_Solver_No_GUI.cpp in på Arduino IDE
-Ange de kub färgerna i samma konvention som i steg 11 på rad 32-54.
-Göra steg 12
-Ladda upp skissen till Arduino.