Servo GUI (6 / 7 steg)
Steg 6: Kör SERVON
Efter att anslutningar servomotorer med Arduino och utveckla GUI i LABVIEW är det tid att leka med dem.
STEG 1: Gå till Bloc diagrammet av LABVIEW och göra några förändringar
Jag har markerat nr på den vi bifogas nedan. göra ändringar på de ingen. enligt instruktionerna.
Följ nedan steg med tanke
1.
Initiera anslutningen till Arduino. Om ingenting är ansluten till visum source input försöker den Init vi automatiskt ansluta till Arduino.
Att påskynda anslutningen eller ansluta trådlöst använder en visering källa konstant ange vilken COM PORT du använder
2.
Ange nr för servon att använda. Detta skapar den noll indexerad arrayen på Arduino. När du har angett inga servon du du kan referera till dem med nr (start från 0).
3.
Konfigurera 2 servon genom att tilldela sedan digital I/O pins.
4.
Skriva en vinkel till servo 0 baserat på slingan Iteration.
Servo noll kommer sopa till användaren angiven vinkel och upprepa. Denna vinkel är också från servo och visas på panelen.
5. ställa in vinkeln på servo 2. Denna vinkel är också läsas från servo och visas på panelen.
GÅ TILL FRONT PANEL
STEG 2.:
När ändringar klickar du på Kör-knappen ligger i topp i Front Panel.
STEG 3.:
SPELA MED DIN SERVON. KONTROLL HASTIGHETER. VARJE VINKEL OCH GÖR MER SAKER GENOM ATT ÄNDRA DET GRAFISKA GRÄNSSNITTET I FRÄMRE PANNEL.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! TRÖTT VILL STOPPA DEN!
Steg 3.: Tryck på knappen Avbryt utförande bara rätt att knappen Kör.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! PROCESS STOPS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Här är en fil som bifogas för att kontrollera servo. KÖR DENNA GUI.