Skapa ditt första multi-touch bord
Som med varje projekt, är här lite back-story:
När jag var i mitt första år i gymnasiet, var jag inbjuden att delta i en ingenjörskonst "field day" sker i Alabama's Redstone Arsenal. Även om de flesta av vad vi visades under denna resa var projekt som inte jag kan tala om, var en av de mer avslappnad projekt tabellen multi-touch. Inte får jag säga vad tabellen användes för--jag har glömt hur-- men jag kan tala om dess funktioner. Tabellen visas till oss var en 30" Microsoft Pixelsense (då känt som ytan, innan tabletten tog sitt namn) och för mig, det var härligt. Som en kännare av naturliga användare gränssnitt (NUI), hade jag alltid varit fascinerad av 3D rumsliga prognoser (vad de flesta kallar hologram) och något liknande. Jag hade aldrig sett dessa innan så det skulle vara lätt för alla att föreställa sig min upphetsning. Jag frågade projektledaren om vad det skulle ta för att arbeta med en av dessa och hur jag kunde vara inblandade. Ni kan föreställa er min besvikelse när han berättade för mig att även om det var enkelt, det var inte något som jag någonsin skulle kunna göra själv. Detta mycket samtal utlöste en 5 års personlig vendetta mot att en medarbetare som ledde till upprättandet av detta instructable--som en hobby. Jag inskrivna i fiberoptiska kurser och sökte igenom varje skreva i webben tills jag hade tillräcklig information för att bygga min egen tabell. Jag hade två mycket viktiga personliga mål:
1) utbildning: För att få erfarenhet av NUI teknik och hjälp sprider denna kunskap till elever som är villiga att lära sig via fristående projekt. Jag planerade att stimulera intresse med införandet av en hobby-made multi-touch bord för att engagera mig djupare in i NUI teknik
2) att skapa en produkt som var bättre än tabellen jag visades i min tidiga high school år: större, snabbare, billigare och effektivare.
Därför kan jag nu säga att målet har uppfyllts. Nu kan jag dela denna kunskap med er alla.
Dessutom skall en stor mängd kredit gå till dessa nämnda organisationer som de underlättat mitt mål. Utan dem skulle det ha tagit mycket längre!
- NUI grupp--detta kollektiv av hobbyister och proffs hantera NUI teknik skall få huvuddelen av min kredit. De lärt mig allt jag behövde för att teoretiskt bygga mitt projekt och hjälpt mig igenom varje bakslag som jag stött på. De är också ansvariga för lära mig--över allt annat--om att göra min egen forskning. Jag rekommenderar starkt att alla som läser detta att besöka deras hemsida och forum.
- Ideum--vem skulle ha trott att ett etablerat företag skulle vara så ivrig att låna ut en hand till en entusiastisk student? Jag bokstavligen kallas maskinvara specialisten på tiden och frågade honom ett gäng frågor, och han svarade att alla med informativa tips. Detta företag också ledde mig att upptäcka gruppen NUI och tryckte mig mot att göra mitt projekt större. Om du får en chans, kolla dem också. Om något, är de en stor källa för inspiration.
** Obs: Jag råder dig att avsluta behandlingen guiden minst en gång innan du börjar. ** Varning: Jag är inte att hållas ansvariga för de skador som du kan tillfoga på din utrustning eller till dig själv.
Anteckningar om läst denna guide:
- Detta projekt genomfördes med 3 andra vänner, och tabellen är för närvarande inhyst i en av medlemmens kollegiet sovsalar. Som jag skriver detta på egen hand och sedan genomförde jag all planering och utformning, jag kommer att hänvisa till mig själv när jag talar om saker som är design med. Jag kan syfta till gruppen som ett kollektiv i artikeln, därav min med hjälp av "vi" vid tillfälle.
- Detta är en mycket lång instructable. Mitt mål är att göra den mest detaljerade instructable för att öka intresse för NUI tech, men framför allt för att förstå allt som du gör som du gör det.
- Du kan PM mig för förtydliganden om det behövs.
- Jag kan använda ordet "warez" om referenser till kollektiva programvaran som ett plural Substantiv.
- Varje avsnitt är redan märkta i titeln, vilket möjliggör din enkel navigering. "Information" hänvisar till min förklarar planer, matematiska och fysikaliska begrepp, teorier, verktyg, etc. "maskinvara" hänvisar till artiklarna där jag beskriver stegen för att ta i att faktiskt bygga maskinvaran för tabellen. Slutligen hänvisar "programvara" eller "warez" till sektioner där jag förklara hur man ställer in programmet.
Listan över bidragsgivare: som ni kanske har märkt, här kontot ägs av ett kollektiv av för närvarande inskrivna studenter. Listan över bidragsgivare till detta projekt är:
- Kareem Garriga (UAHuntsville)-projektets ledare, Designer, planerare, författare, forskare, fotograf.
- Joshua Deaton (UAHuntsville)-programvara Guru, hårdvara hjälp / byggnadsingenjör, rum leverantör.
- Jarrett Turman (UAHuntsville)-maskinvara ingenjör, co designer, Web bloggmanager.
Jag måste också uttrycka min tacksamhet till personalen på CrossWinds kyrkan för att jag fick fritt hus min utrustning och förnödenheter i deras förvaring garderob medan jag avslutat min forskning och samlat tillräckligt med pengar för att starta projektet.