Skapa en DualShock 4 kontrollerade Arduino (6 / 8 steg)
Steg 6: Att få Debug Information via seriell Terminal
Arduinoen skapar en seriell kommunikation anslutning att kommunicera med värddatorn. Detta sammanhang används främst för att ladda upp kompilerad kod direkt på Arduino, men det kan också användas för att visa utdata information när det händer i styrelsen.
PuTTY är ett verktyg som underlättar många typer av terminal, såsom seriell kommunikation, ett ganska enkelt protokoll. Ladda ner PuTTY från th. Installera och kör PuTTY, välj "Serial" under "anslutningstyp" och väljer rätt COM-port som Arduino är på. I Windows, för att hitta vilken COM port din Arduino är på, hittar Enhetshanteraren (Sök efter det under Kontrollpanelen) och titta på de enheter som anges under COM, bör en av dem vara din Arduino! Nu sätta i samma värde för hastighet i Arduino koden (Serial.begin(115200), är den linje som startar en seriell anslutning, standard överföringshastigheten i PuTTY är 9600).
Arduino programvaran kommer inte att kunna ladda upp någon kod till din styrelse medan det finns en aktiv seriell anslutning öppen, så se till att du avslutar serial-uttaget när du vill uppdatera koden. Känn dig fri att spara dina inställningar i PuTTY att göra det lättare att snabbt öppna en seriell anslutning.
När koden är laddad på din Arduino, öppna en seriell anslutning till din styrelse. Du bör se raden "PS4 Bluetooth bibliotek igång" ut upptill. Om inte, prova att trycka på reset-knappen på bordet eller konfigurera om din seriell anslutning till den korrekta COM port och baud rate.