SketchUp tricks för 3D tryckta delar
Uppdatera 27/06/2015: Ny video för skära hål och ta bort bitar.
Uppdatering 26/06/2015: lagt till några filmer, en på verktyget justera, den andra för att skapa en form från en 3D del.
Uppdatera 24/06/2015: Jag kommer att lägga mer tipps i framtiden som jag hittar dem på grund av det massiva intresset för detta Instructable.
För idag har jag lagt till ett steg som visar hur att designa eller ändra din modeller för att förhindra lift off från utskrift säng.
Det finns flera bra program att skapa dina 3D-modeller, vissa föredrar Blender, andra använder mer professionella verktyg från Autodesk området eller bara 123D Design.
Alla, inklusive Sketchup har sina bra och dåliga egenskaper och idag ska jag försöka dig för att övervinna några av följande problem när du använder Sketchup:
* Objekt skapas för att vara heltäckande när färdig så det är inga hål, twisted ytor och så vidare.
* Att skapa rätt halv sektioner eller skära delar för utskrifter.
* Verktyget följer mig ordentligt.
* Att använda sig av funktionen skala för att få bättre ser objekt.
* Med några bra och gratis plugins för att göra livet så mycket lättare.
Jag kommer att använda den Sphericon jag redan postat i Instructable av en av tävlingsbidragen.
3D-utskrift-a-öppet-Sphericon
Skapa en såhär verkar vara lätt nog tills du får de envisa problem inom Sketchup.
Så det är dags att dela hur göra något sånt här "enkelt sätt".
Kunskapsnivån är för någon bekant med grundläggande användning av Sketchup.