Smartphone kamera fjärrkontrollen! (7 / 9 steg)
Steg 7: Koppla Arduino och Blynk tillsammans
Exempelkoden som vi just har kopierat ger oss instruktioner att ansluta våra Arduino till Blynk. Först hämta "Auth Token" som du skickas till dig själv. Kopiera och klistra in den där koden säger "YourAuthToken", men se till att inte ta bort citattecknen (bild 1). Anslut din Arduino till datorn och ladda upp skissen.
Navigera till mappen där Arduino lagrar sina bibliotek. Gruvan ligger i mappen dokument på min dator. Hitta blynk-bibliotek-0.3.0 mappen och dubbelklicka på den (bild 2). Hitta mappen scripts , högerklicka på filen "blynk-ser.bat" och klicka på "Redigera". Du borde se något som ser ut så här i början:
utanför
SETLOCAL EnableDelayedExpansion
REM === redigera dessa linjer för att matcha dina behov ===
Ange COMM_PORT = COM1
Ange COMM_BAUD = 9600
ställa in SERV_ADDR=cloud.blynk.cc
Ange SERV_PORT = 8442
Som standard sker kommunikationen mellan den bärbara datorn och Arduino COM1-porten. Vi måste se till att denna kodrad motsvarar den port som våra Arduino faktiskt är ansluten till. Klicka på verktyg → i Arduino IDE, Serial Port, och se vilken seriell port som din Arduino använder. Min, till exempel använder COM3. Därför måste vi ändra lina av koden till följande (se bild 3):
Ange COMM_PORT = COM3
Spara filen och Stäng fönstret nu dubbelklicka på filen "blynk-ser.bat". En kommandotolk som i bild 4 skulle dyka upp. Så långt är allt bra! Nu gå tillbaka till din Blynk app, och tryck på Play-ikonen i det övre högra hörnet. När du knackar (eller hålla) på knappen widget som du har gjort, ska LED-lampan bredvid stift 13 på din Arduino tändas. Om den gör, Grattis! Du har just avslutat den programvara delen av detta projekt.
Obs: du måste ha Kommandotolkens fönster öppna för att detta ska fungera.