Som representerar vatten på Tinkercad (2 / 3 steg)
Steg 2: Reperesenting vågor-sätta mer möda på som representerar vatten
Min första stora design, där jag verkligen mixtrar hårt, var denna del av två hav-kräldjur slåss ut när Pteranodons flyger overhead hoppas på rester. Detta kan vara den första, förekomsten av någon försöker framställa vågor på ytan av vatten vid Tinkercad, eftersom omedelbart efter att jag publicerat det, en av Tinkerstaff "gillade" det och frågade mig om jag hade bombat en platt rektangel med ett mönster av cirkulära hål... och ja, det är precis vad jag gjorde här. I året som jag har varit på Tinkercad, jag har sedan lärt mig hur man lägger till mer nyans till metoden, att ge en känsla av tonhöjd eller riktning till vågorna.
Lägg märke till bilden av den röda Kraken med sina tentakler som kommer ur vattnet... detta stycke fick en personal favorit på Tinkercad, förmodligen eftersom uppfattningen av våg mönster hjälpte för att fånga ögonen tidigt. Bilden av SqWhale är här eftersom efter att jag avslutat bombningarna en plan yta med runda hål, jag gjorde ett litet trick för att lägga till höjdpunkterna på vågorna. Jag tror att detta är det bästa exemplet på mitt vatten-making insatser hittills. Jag kommer nu att visa en serie med bilder beskriver processen:
1) först kasta en form ner, vanligtvis en rektangel (orsakade genom att trycka ner och utvidga en kvadrat), men i detta fall ska jag använda en cirkel.
2) ta tag i en halvcirkel och utvidga det till där den överlappar din ursprungliga form på båda sidor. Nu duplicera semien-Circle baren och göra det lite bredare, och lutar det åt höger eller vänster för att ange en riktning för din vågor till verkar flyta från. Märke hur luta semien-Circle baren skapar den böjda formen på en våg och visar dess riktning.
3) täcker den ursprungliga formen med mer dupliceras semien-Circle barer och slå sedan varje stapel i ett "hål" genom att klicka på den
"Hål"-knappen på Tinkercad inspektören... Gruppera allt...
4) återstående effekten av grupperingen är en cirkel som har kanaler skär i det... Märke hur jag inte oroa dig för att göra överlappningen mellan semien-Circle barer helt avveckla planhet hela första cirkel formen. Dessa små band objektiven kommer att hjälpa oss senare med våra knep till göra mönster av vågor verkar mer realistiskt slumpmässigt och de kommer att hjälpa oss att skapa en känsla av "Höjdpunkt" i vågor när vi duplicera den slutliga utformningen och ändra färg på det till kontrast till den huvudsakliga formen...
5) nu en skapar en serie av cirkulär "Hål" och mönster dem över hela ytan av kanaliseras ursprungliga formen, varierande storlek i omkrets, höjd och djup... kom ihåg, vågor behöver titta lite random på verkar realistisk.
6) nu en grupper alla "hål" till formen kanaliseras och en har en kropp av vågor som man kan se ser relativt realistisk i världen Tinkercad.