Som representerar vatten på Tinkercad (3 / 3 steg)
Steg 3: Slutliga justeringar, Tweaks och experimenterande
Den första pictue ovan visar en respektabel representation av vågor... en som kan stå ensam på sina egna för alla allmänna Tinkercad ändamål, men varför nöja sig med när man kan göra ytterligare ansträngningar för att efterlikna gamla skolan ritning eller Sculpting? Prova dessa steg för att ytterligare förbättra din design och fånga några ögonglober där ute:
1) duplicera din slutbehandlad wave bit och flytta duplicera en eller två eller tre eller fyra fästingar i någon riktning. Sedan åter färg det vit eller en annan skugga uppåt eller nedåt för blå eller grön, eller något som skapar en fin kontrast till oavsett färgen på vätskan du har skapat. (Se hur jag har försökt att skildra varma Lava? Måste bara tillägga bubblor och flames)
2) nu expandera, krympa, ändra storlek på hela grupperade kontrasterande bitar högre eller lägre eller bredare, att experimentera med hur man kan skapa... nu lägga din ankor, eller dinosaurier eller MotorBoats... och lycka till och glad Tinkercadding till dig!