Sonic skruvmejsel stil Computer Interface (1 / 9 steg)
Steg 1: Teensy testning
I huvudsak följa instruktionerna här: [http://www.pjrc.com/teensy/first_use.html]
Användning Teensyduino stil med programmering enheten, för vilka det finns ytterligare detaljer här: [http://www.pjrc.com/teensy/teensyduino.html] (detta kommer att kräva den Arduino programvaran [http://www.arduino.cc/en/Main/Software])
Funktionen get ingående läser helt enkelt i de tre ingående pins och en valfri knapp, sedan, efter några debouncing, omvandlar den binära in i ett decimalt heltal. Slutligen används seriell anslutning ut resultatet till datorn.
Setup-funktionen (ovanlig ordning vet jag!) sätter funktionen stift (IE. Input/output), gör att avbrotten och sedan blinkar Teensy LED att visa att den är redo för användning.
Koden berättar sammantaget Teensy vänta på indata. När den tar emot indata ett avbrott utlöses - är ett avbrott en händelse som orsakar det aktuella programmet att pausa medan vissa andra kod körs. Så i detta fall programmet gör ingenting, sedan detta ingenting avbryts och avbrottstjänstens rutin (ISR) kallas, när denna funktion har kommer att sedan programmet gå tillbaka till gör ingenting precis som tidigare.
Vår ISR först inaktiverar avbrotten, är detta så Teensy inte försöker köra ISR whist redan körs ISR som detta kan bli allvarligt rörigt med variabel tillgång och allmänt odefinierat beteende... :-/
Dessutom den debouncing sak... Debouncing är minskning av mekanisk bounce. Mekaniska bounce är den liten beloppet av svängningen upplevs av en switch. Så när du slår en switch på det är inte bara en enkel off -> på swap, ibland händer det att de båda kontakterna faktiskt träffar varandra och sedan studsa upp och ner innan den blir stabil, detta kallas mekanisk bounce. I vår design växeln ansluter rotary switch och sändaren kan lida av mekaniska studsa orsakar indata skall översändas mer än en gång, så en TIDMÄTARE sätts i koden så att om mer än en input erhålls inom 100 mikrosekunder bara först kommer att accepteras.
Så i huvudsak koden väntar på inmatning, läsa indata och mata den via seriell anslutning.
Visa den seriella produktionen, när programmet körs klickar på förstoringsglaset i det övre högra hörnet av Arduino kodredigeraren. Detta bör Visa "RFD21733 gränssnitt:" efter LED har blinkat.
Om detta har alla gjorts korrekt seriell displayen bör skriva ut den decimala versionen av den binära ingång till sändaren.
Om det inte går att öppna seriell displayen eller LED inte flash sedan teensy koden inte körs, prova att återställa Teensy.
Om den "RFD21733 gränssnitt:" meddelande visas inte då ingående test koden inte har laddats korrekt, prova att ladda ner det igen.
Om det finns ingen utgång efter det ursprungliga meddelandet sedan kontrollera stiften har ställts in korrekt kod ska motsvara de anslutningar som görs med hårdvara. {Detta bör anges i avsnittet "Konstanter" direkt efter "Definiera pin nummer" kommentar}
Du kan också kontrollera anslutningarna från mottagaren till Teensy, befogenhet att mottagaren, som sändaren är påslagen och sänder (lampan tänds).
Om siffrorna visar upp men ordningen verkar inte motsvarar den binära ingång, kontrollera att minst signifikanta biten ansluter till ingång 0 och den mest signifikanta biten ansluter till ingång 2.