Söt bildram (6 / 6 steg)
Steg 6: Bearbetning design
1 det första skapa en Area Clearance för kroppen av val med;
- Start djup 0mm
- Slutför djup 5mm
- Pinnfräs 1,5 mm
- Offset strategi
2 skapa en annan Area Clearance på öga och mun av Whale med;
- Start djup 5mm
- Slutför djup 6mm
- Pinnfräs 1,5 mm
- Offset strategi
Märker hur denna inte maskin munnen som verktyget är för stor för att komma in där, så kompenseras i munnen för att göra den större. Ta bort den gamla vektorn och mäta den nya en, bara att se till att Ø1.5mm pinnfräs kommer maskin inuti vektorn
3 Högerklicka på det nya området klart och välj Redigera Välj båda han vektorer igen och räkna om, denna kommer nu maskin munnen
4 skapa en profil runt utsidan av val men med v-lite för att skapa en fasad kant
- Välj längs som profilen
- Slutför djup 2mm
- V-bitars 32mm 90°
5 nästa,
skapa en annan profil runt insidan rektangel till skapa en annan chamfered
Edge
Välj längs som profilen
Slutför djup 5mm
V-bitars 32mm 90°
6 skapa
en annan profil runt utanför rektangeln att skapa ännu en annan chamfered
Edge
Välj längs som profilen
Slutför djup 1mm
V-bitars 32mm 90°
7 till
skapa vågor effekt, Använd verktyget V-bitars Carving eftersom detta ger ett varierande
djup på grund av de varierande bredderna av vågorna
Välj vågorna
vektorer
V-bitars 32mm 90°
8 Välj
Inre rektangeln och skapa en profil för att klippa den inre delen ut
Välj inuti som profilen
Slutför djup 25mm
(Utklipp)
Pinnfräs 6mm
9 Välj
Yttre rektangeln och skapa en profil för att klippa den inre delen ut
Välj utanför som profilen
Slutför djup 25mm
(Utklipp)
10 del.
slösa material genom att välja bildrutan som material att hålla
11 förändring
material till Platinum
12 Add
en djup färg turkos
13 spara
G-kod för bearbetning