Spawn av Cthulhu Mask! (7 / 11 steg)
Steg 7: Måla jobb av djupet
Viktigaste tricket var att låta ojämn hudytan guide lacken. Efter en gedigen grundfärg, är blå tonad med olika mängder av svart eller vit lägga till kontur och textur till olika områden av masken, att göra skulpterade ögonbrynen och näsborrarna och gälar verkligen pop. Med en grov yta som denna mask har, du kan borsta färger på lätt utan packa dem in i alla skrymslen och vrår, vilket resulterar i en flera ton ser som är både konstigt och något mer realistiskt. En annan teknik är att lägga färg på tjockt, sedan använda en fuktig trasa eller svamp att försiktigt torka bort det översta lagret, vilket innebär att den nya färgen bara i skrymslen och vrår! Jag använder akrylfärger som är lätta att torka bort, så du kan njuta av några experiment och trial-and-error.
Jag försökte också att förvirra gränsen mellan blå och svarta delar av masken genom att dra färger tillsammans, och markera dem precis som konturer. Jag ville ha de svart "spike" områdena se ut som om de växer genom huden!
Min hemliga vapen för detta lack var en tub med "störningar gröna" färg. När den tillämpas, är det genomskinligt, nästan klar men med en lätt opalescent kvalitet. När ljuset träffar från en annan vinkel, återspeglar det emellertid tillbaka metallic green. Denna typ av färg är tillgänglig på någon konst leverans butik, och de flesta tillverkare gör det i en mängd färger.
Jag använde störningen gröna för att måla en skala mönster på strategiska områden av masken. Detta ökar kraftigt "skumt" kvalitet, särskilt när de visas i person. Eftersom skalorna är en overlay, binder det också samman de olika tonerna i färg jobb. Skimmer av skalorna i huden gör verkligen det ser ut som en enda organism.
Ett tunt lager av störningar green användes för att markera området gill, men ärligt talat är det knappt synlig om du söka efter den.
Jag också blandade störningar grön till svart färg och använde den på läppar och spikar. Eftersom dessa områden inte har vågen, kände jag att gröna skulle bidra till att binda ihop allt. Och naturligtvis jag också använt det för att måla Iris på ögonen.
Den sista touchen var en tjock beläggning av högblank lack. Jag tog absolut inga bekymmer med detta, eftersom jag faktiskt önskade det att droppa och köra överallt. Målet var inte bara att skydda masken, men att ge det intrycket av ständigt att vara våt! Jag ansökte flera kappor ganska frikostigt, och slutresultatet var ganska söt.