Spel timern (4 / 6 steg)
Steg 4: Steg 4: ansluta kablar
Nu ska vi koppla kablarna till bakbord. Det första du ska göra är att ansluta provexemplarets och nackdelen med bakbord. ta två ledningar och använda dem för att ansluta den upper-plus sidan av bakbord till down-plus sidan av bakbord. Anslut sedan den övre-min sidan av bakbord till ned-min sida av bakbord.
I nästa del ska vi ansluta knapparna till arduino och göra dem funktionella. Om du förstår i nästa stycke, kan du upprepa att 3 gånger på bakbord på en olika arduino port (11.10 och 9).
först du tar en tråd och ansluta den down-plus sidan på bakbord till D1 på en skärbräda. Då ska du sätta en tråd ansluten till knappen arkad att E1. den andra kabeln ansluten till arcade knappen måste du ansluta till F3 på en skärbräda. Måste du ansluta en tråd mellan H3 på bakbord till port 12 på den digitala sidan av arduino. Nu måste du ansluta en tråd från down-min sida av bakbord till A6. Här kommer en ovanlig del. Du måste lägga till ett motstånd från G3 till C6 på en skärbräda. Efter du gjort detta måste jag gratulera er. Du göra bara den första funktionella knappen.
Nu kommer vi att göra exakt samma sak men på en annan plats på en skärbräda och med en annan knapp. Det finns anslutningar vi ska göra med binda:
-botten-plus sida till D10
-botten-min sida av A15
-arcade knappen tråd #1 till E10
-arcade knappen tråd #2 till F12.
-digital port 11 till I12
-motstånd från G12 till C15
Nu du anslutit den andra knappen. Nu förstår du uppsättningen upp. herefore jag tror du kan göra de andra 2 på samma sätt.