Tensegrity Goes Big For Burning Man (1 / 47 steg)
Steg 1: Vänta, vad jag bara åta sig?
Arbeta på en konstverk för Burning Man är som kör en start på din fritid. Det utmanade mig på alla nivåer: kör koncept, banbrytande en ny metod för konstruktion, bygga ett team, hålla laget glad, samordna tillverkning & engineering, ändlösa mekanisk design, svepande butiken och ta ut soporna. Det tog en helt ny nivå av lärande och själv offra för att få denna sak till liv.
Vi tog en utmanande teknik och tog det från befruktningen till stånd i en otroligt hård miljö på en accelererad tidslinje. Här är vad visade sig vara viktigt att processen:
- Maker gemenskapen: Denna pjäs byggdes i Amerikanska stål Studios i västra Oakland, CA. Det är ett nav för maker rörelsen, en gemenskap fullmatat med kreativitet, och producerar en stor del av konsten för Burning Man. Om jag inte hade deltagit i konstverk genom Flux Foundation och Autodesks Pier 9 hemvist, skulle detta projekt inte ha varit möjligt.
- Team: Jag hade turen att ha rekryterat rätt team och resten kom tillsammans nästan som en eftertanke. Vår bygga laget bestod av följande rockstars:
Katherine Barton - chefsjurist, Sanity Check och bästa hjälpare
- Devon Penney - animatör
Natalie Walsh - tyg Design
Ken Caluawerts - elektronik Design & utveckling av programvara
Jack Serafim - ljuseffekter
Rachel Ciaverella - elektronik/tyg/Drill Press
ITIL Iscen - programvara analys
Ekin Senturk - byggnadsteknik
Många andra inklusive, men inte begränsat till : Johann Karkheck, AJ Romine, Pamela Pascual, Vytas Sunspiral, Joe O'Connor, Jonathan McKeever, Ashley Cuppet, Jamie Trowbridge, Gordon Kirkwood, Dustin Fieder, Tory Voight, Brittany Powers, Aaron Porterfield, Bryan Hermannson, Owen Laine, Shelby Clark
- 40% mekaniska
- 20% el
- 20% infrastruktur
- 10% tyg
- 10% oförutsedda händelser