Textbaserat äventyrsspel för flera val (4 / 4 steg)
Steg 4: Programvara och Finishing upp!
Ladda ner Zip-filen från steg ett (om du inte redan har).
Där hittar du två mappar, "bibliotek" och "TextAdventure_T6963C"
I mappen bibliotek finns i biblioteket för att visa, pop som i mappen Arduino bibliotek.
Oavsett var du spara din Arduino projekt kan du spara "TextAdventure_T6963C". När du öppnar projektet, kommer du att märka att den innehåller två filer, TextAdventure_T6963C.ino (huvudprogrammet) och Strings.h (textsträngarna för spelet).
Nu bör du kunna öppna din Arduino programvara och ladda upp koden till din Arduino.
Whist programmering/testning och leka med koden, det allt körs från programmerare/usb driva, så du kan koppla bort batterierna.
Förutsatt att din lödning är allt bra och det fungerar, kan du lim/tejp din Arduino i fallet och städa upp trådarna. Jag använde dubbelhäftande tejp för att hålla batteriet klippet ruta locket.
Det var allt. Hoppas du har haft läser detta Instructable, och om du väljer att göra en av dessa spel, jag hoppas du gillar det!
Videon här är spelet jag gav min vän vid jul, exakt samma men med en blå skärm och lagt till en julhälsning när det var påslagen.
Möjliga förbättringar:
Med endast 32k av flash och 2k av sram var jag ganska mycket på gränsen för Arduino Pro Mini. Några saker kan göras för att råda bot på detta:
Använda en Arduino som den noll (256 k flash och 32 k sram)
Använda en raspberry Pi (overkill?)
Lägga till en SD-kortläsare och lagra spel på SD-kort?