Transfiguration rörelse: Kontrollera (2 / 5 steg)

Steg 2: Koden du behöver du förstå

Kan hoppa in i koden.

FiniteStateMachine är ett exempel en Mikronesien för 1 färg och 1 längd exempel. Den implementerar Mikronesien i diagrammet i steg 1. Det måste kompileras i Arduino miljö men måste du lägga till filen Transfiguration.h från nästa steg. Du behöver också vara med och Arduino miljö som har "Intel Curie styrelser" baserade moduler som läses in via styrelsen manager. Experimentera med CurieIMU -> StepCount och CurieTime -> ReadTest skulle vara bra ytterligare aktiviteter att se till att allt fungerar på den Arduino 101 och din miljö kan sammanställa denna kod.

Alla data som är associerade med utseende och situationer är del av ett tillfälle. I den här koden är exempel vi säger ibland prom.

Vi måste definiera våra färger för snabb referens senare. Vi definierar svart, blå och grön. Färgerna definieras som hur mycket rött, grönt och blått som du vill. Där 0 är ingen röd till exempel och 255 är maximal röd.

Vi definierar nästa två längder vi vill ha referenser. Detta är den mekanismen kommer att gå till när begäret.

Nästa definiera vi vissa situationer vi bryr oss om på balen. Spinning två gånger, ta 3 steg, eller bli sent. I framtiden kan det vara du får en text från föräldrarna som stänger klänningen.

Vi definierar 3 ser ut. Av, longBlue och teaSpring.

Som i alla Ardiuno program är det dags att utföra den setup verksamheten. I vårt fall behöver vi bara ansluta idéer tillsammans.

"Off" utseendet anger färg till svart och längden till Long. LongBlue anger färgen till blå och längden till Long. Slutligen är teaSpring satt till färgen grön och te kort (ooops stavfel ser ut som det är lång)

Lägg ser till prom tillfälle, lägga till situationerna till prom tillfälle.

Börja med den LongBlue klänningen.

Nu för den egentliga kärnan av interaktionen. Lägg till övergångar från en se till en annan baserat på förekomsten av en situation. prom.when(spin2,longBlue,teaSpring); beskriver bara på pilen från lång blå ser till våren te utseendet i diagrammet.

Nu ger balen en chans att göra sin setup.

Som i alla Arduino program är det dags att ge loop instruktioner. Instruktioner Arduino kommer att göra för alltid. I det här fallet köra funktionen prom.loop().

Mer detaljer om detta i nästa steg.

Se Steg
Relaterade Ämnen

Transfiguration rörelse: Färg

Lite av införandetMin dotter och jag är "Kristi rörelse" ett av lagen på Americas största beslutsfattare. Vi har eliminerats från att visa men hade planerat att dela vårt arbete här ändå. Om du är intresserad kan du se vår pitch till domare.Dett...

Transfiguration rörelse: Laser skär etsad blad

Detta är ett tillägg till vår Transfiguration rörelse: färgenhet. Syftet med detta instructable är att visa hur du kan ta våra Infinity fraktal blad från Thingiverse och sedan använda OpenScad följt av Inkscape för att göra en pdf som är lämplig för...

Transfiguration rörelse: Längd

Detta instructable kommer att gå igenom hur man bygger längd mekanismen från våra Americas största beslutsfattare.. Det är lite av en lång sekvens av steg men i slutet har du ett sätt att ändra längden på något och styra många av dessa enheter med en...

En trä gear klocka med en unik drivmekanismen

Synkronicitet är en unik exponerade trä gear pendeln Väggklockor, med en kombination av gammal och ny teknik.Många trä gear klockor drivs av vikter. Dessa klockor måste vara sår med jämna mellanrum, så ofta som varje dag. Jag ville bygga en trä gear...

Reproduktionen Regulator klockan

Detta instructableDetta instructable visar hur man gör en reproduktion regulator klocka med hjälp av en gammal klocka ärende och tre kvarts rörelser.Jag har använt en gammal engelsk 12"(300mm) Dial klocka fall från Ebay men helst kan användas så läng...

Pier 9 Guide: Nybörjare och avancerade CAM programmering

Detta Instructable är för Workshop användare vid piren 9. Den var ursprungligen skriven av Dan Vidakovich.Detta Instructable är en detaljerad, steg för steg-anvisningar för hur du kan programmera en del med hjälp av CAM (Computer Aided Manufacturing)...

MyRobot - DIY Robot

myRobot - DIY Robot Beskrivning:Inte har du alltid velat ha en robot? En som är överkomligt, anpassningsbara och användbara? En Siren produktioner och utvecklas apor, i samarbete med eBork Devs, är att bygga en öppen plattform som kommer utnyttja bom...

Lila Mood Light Cube

jag älskar stämningen ljus, så jag bestämde mig att bygga en rörelse kontrolleras stämningen ljus.Om du gillar denna instructable, snälla rösta på mig.Steg 1: Den elektroniska kretsen HårdvaraKretsen är enkel. Den består av mikrokontroller, Accelerom...

Ändra 3D-skrivare glödtråden i farten / multicolor skriver!

Har du någonsin fått en knut i din 3D-skrivare glödtråden, eller vill göra ett objekt mångfärgade utan att ha 2 extruders? Om så är detta instructable för dig!Nu kan du göra multicolor utskrifter utan en dubbel extruder!För detta instructables behöve...

Raspberry Pi CNC hatt kontrollerade CDROM Stepper Motor

Syfte: Lär dig hur enkelt det är att använda Raspberry Pi CNC hatten från Protoneer av provande den ute på en CDROM stegmotor.Varför: många av oss drömmer om att göra våra egna CNC router / gravör men få gräva ner sig i detaljer och okända. Detta är...

Makita tabell såg Rip Arm justering för Truing timmer

Makita MLT 100Detta instructable visar dig hur du justera rip saw armen till inom ett pappersark för att vara nivå och square till sågbladet.Jag är en ivrig D.I.Y.er och noggrannhet är allt för mig.verktyg som behövs:Alen nyckeltorget.Steg 1: Justera...

Interaktiva skalle

jag köpte denna skalle för att dekorera min dator skrivbord. Men kunde analysera bättre, jag göra något mer intressant.Jag hoppas du njuter.Steg 1: material-En plast skalle-8 skruvar;-Mikrokontroller (jag använde en Arduino ombord);-En Protoboard-En...

Bärbar dator styrd Robot v2.0

Arduino är en stor sak om du inte vet hur man använder den. Men när både bluetooth och arduino kommer in spela, dess ännu roligare. Så här presenterar du ett annat stort projekt som använder arduino som hjärnan och bluetooth för kommunikation. Detta...

Batch-spelet rörelse (självstudie)

nu, det finns många sätt att få en karaktär i baken att flytta, men i denna tutorial är förmodligen de kortaste koder som någon har gjort.Njut!Obs: Kopiera och klistra in följande kod i anteckningar eller ett annat textredigeringsprogram och spara de...

1/6 modell rörelse simulering stol /w Microsoft Flight Sim X

Detta är en Instructables på hur man skapar en liten rörelse simulering stol med Microsoft Flight Simulator X.Steg 1: Komma upp med en stol design Detta är vår 1/6 modell, anpassade gjort delar i TinkerCAD och skrivas ut med hjälp av en 3D-skrivare....

Snabb Steampunk rörelse klä

detta är en trevlig, lätt rörelse dress, utmärkt för en första gången steampunker. Den endast sömnad färdigheter du behöver är förmågan att göra en rakstygn (in och ut, i en rak linje) och möjligheten att säkra en punkt till en annan på en fast punkt...

Påse rörelse larm för identitetsstöld förebyggande

Kort sagt: jag utvecklat en bärbar, batteridriven enhet som avger ett larm när din väska eller handväska flyttas. När beväpnade, kan endast stängas av genom din hemliga kod.Enheten är byggd av en Arduino kompatibel prydnadssak Pro, med en off-the-she...

För mycket QuadCopter & kontrolleras av Microduino-Joypad

Syfte: att kontroll quadcopter via Microduino Joypad.Svårighetsgrad: HighTime tidskrävande: sex timmarMaker: Microduino Studio-PKJQuadcopter, även kallad en quadrotor helikopter, liknar en helikopter, som kan flyga eller skjutas upp i luften. Som en...

Skapa ditt första spel: Del 1: skapa karaktär och rörelse

i detta Instructable, vi kommer att titta på att skapa ett enkelt spel med Flash Professional 8. Detta är den första delen av många och varje gång, vi kommer att göra spelet mer och mer komplexa. Jag kommer att se till att du förstår varje del helt....