Transfiguration rörelse: Kontrollera (5 / 5 steg)
Steg 5: Sista ord från förklaringsberget rörelse
Projektet är tänkt att få vissa människor som inte tänker på sig själva som datavetenskap person att börja överväga det. Datorer är ett oändligt flexibelt verktyg. Datorn kan bli nästan vad som helst, och det kan säkerligen emulera någonting.
När jag skriver datorprogram ser jag mig själv som en kreativ person som gör något som löser ett problem för någon. Om du behöver en robot att gå in i en sviktande kärnanläggning som är en stor strävan. Om du vill ha en magisk klänning som ändrar form, längd och färg som är inte annorlunda.
Men strävan för denna uppsättning av instructables är att få en ny grupp av människor att överväga datavetenskap.
Särskilt vårdande kreativa människor.
Omsorg och creative noteras ibland som drag att flickor har det pojkar inte men det är alldeles för enkelt. Det är mycket mer om att göra de utrymmen där datorer är i skolor och bostäder en kreativ plats. Ett utrymme där att skapa något värderas mer än att förstöra något, även om förstörelsen är virtuella. När jag växte upp flickor och pojkar gjorde kreativa saker på en dator. Datorerna gjorde inte mycket så om datorn skulle göra något intressant det var upp till oss. Men det har förändrats. Denna uppsättning av instructables skapades från ett försök att ändra på det tillbaka.
Feedback är alltid välkommet.