Ultimate Frisbee Launcher (3 / 3 steg)
Steg 3: Steg 3: programmering för Arduino
Denna handledning förutsätter att du har en arduino uno och har redan hämtat och installerat programmet arduino. Om du inte har gjort detta sedan hänvisa till http://www.arduino.cc/ för information om hur du hämtar sofware samt länken att ladda ner gratis.
Steg 1: nu när du har allt redo att gå kan vi börja med roligt grejer. Programmering. Först, vad du vill göra (om du inte redan har) är gå vidare och öppna upp arduino tillämpningen på datorn. När du är det kopiera Detta koden i ditt program.
Alla detaljer om är programmet kommenteras i koden efter / / eller *. Nu, bara för att vara säker gå upp till filen och välj Spara som. spara ditt program som vad du vill eftersom det inte är viktigt att de senare stegen. Vi kallade oss "servo1" sedan trycker spara. Nu när du har gjort detta Klicka på bockknappen högst upp i programmet för att kontrollera din kod. Om det inte kontrollerar heller (fel visas i orange) sedan gå tillbaka och dubbel kolla att du har använt vår exakta kod. En gång om man verifierat Anslut din arduino och tryck på pilen (bredvid knappen verifiera) för att ladda upp till styrelsen. Om du har problem med det och du inte kan ladda upp till du styrelsen sedan hänvisas till detta mycket bra länk
Steg 2: Nu kan få allt trådbunden upp. Kan först få "servoMain" trådbunden upp. Om du inte har redan gissat, är "servoMain" servo som vi kommer att fästa till dimmer switch. Siring går enligt följande. Svart - GND röd - 5v vitt - Pin 10 nästa, låter koppla upp "servoSecond", här är lite mer besvärlig men du kan göra det om du är uppmärksam. Du behöver din extern strömkälla för denna del. Varsågod och avskuren spets och band båda trådarna. När du gör detta ansluta följande. Brun - svart (på grenuttag) - GND Orange - röd (på grenuttag) gul - Pin 9 en gång du gör detta kommer du att se att dina program och krets fungerar!