Utskjutningen placerar från kartong! (3 / 4 steg)
Steg 3: Texturize mig!
Dags att springa runt museer och göra några coola hig-res bilder av rostiga stål, nitar och fina begagnade snygga plan delar. Sedan använda lite magi i Photoshop och göra fina texturer som du kan lägga till illustratören och placera dem under delar i kurvor att ha en fin hy. Jag har också ett sätt att se resultat i Max, men det är lite galen och kanske svårt att förstå. Bara i korthet: importera dxf till Max, veckla upp kloner av 3d delar precis som deras dxf mallar, lägga till morpher modifierare på ursprungliga delen och använda Övik del som mål. Då du kan veckla upp ursprungliga delen, switch ti ovanifrån, lägga till packa upp, och det bör ha mappningen inte deformeras eller skalas. Sedan packa render för att textur, öppna den i Photoshop, placera din textur under linjer av wireframe, spara kopia till jpg i RGB, en till Tiff i CMYK. Fortfarande efter? Bra! Eftersom jag förlorade...
jpg fil öppen i 3ds max material redaktör och tilldela den del du vecklade tidigare, flytta tillbaka morpher radbruten modell och du bör ha riktiga förhandsvisning av din texturerade del. CMYK-filen öppnas i Illustrator och placera det under kurvor som skall omfattas av wireframe linjer på textur. Glöm inte turn off trådram lager i Photoshop när justeras och spara, eller du kommer att få trådram säte heh, rolig.
Oroa dig inte om du inte förstår min galna förklaring, bara placera din texturer, skriva ut liten modell och prova det till församlingen. På detta ser du bäst vad man ska ändra.