1/3 hur du redigerar och skapar block i ardublock utan eclipse 1/3
DEL 1/3
Hej
många människor blir galen med installera av eclipse, maven, öppna block, etc. Och allt detta för Ardublock.
Jag visar dig hur till Redigera (2 väg) och skapa blockerar utan galna värld av eclipse.
REDIGERA
- Ladda ner ce2.23 klass editor
- Hämta HXD hex editor http://www.bleepingcomputer.com/download/hxd-hex-...
- Ladda ner java editor
- Ladda ner källkoden för ardublock (här vi wil används för att skapa block)
https://github.com/taweili/ardublock https://github.com/taweili/ardublock
A. den snabba vägen
Öppna ardublock med WINRAR och gå till com\ardublock\translator\block\duinoedu
du ser många .class filer.
Dra och släpp varje klassfil ur ardublock exempel "Partie_Emetteur.class"
Öppna Arduino med Ardublock och spela skiss med Emetteur
1. nu öppna ce2.23-mappen och köra ce.jar
2. i ce klass editor öppna och hitta Partie_Emetteur.class
(av ardublock)
3. VRID modifymode(Off) till (på) - upp och höger
4 gå till menyn konstant Pool ser du alla parametern i klass-fil.
Du kan göra vad du vill ha filen men becareful med värden, men för korrekt resultat
BARA ändra värdet utf8 strängtyp.
du har tillgång till linje 52,55,59,61,64,65 och andra men röra inte dem. Tillsammans arbeta med arduino att visa koden och ändra.
Låt oss lägga linje i klassfil
exempel: gå till linje 55 värde: //libraries på http://www.duinoedu.com/
och lägga till _ #include _ #include
Totalt värde: //libraries på http://www.duinoedu.com/ _ #include < LCD.h > _ #include < TFT.h >
ändra (intryckt) spara.
goto linje 61 du se värde (nedåt) ");".
skriva); _Serial.begin(9600);
ändra
goto linje 65 du se värde ");"
ändra), _Serial.println ("hacka ardublock");
ändra och spara.
"Öppna HXD hex editor och ladda Partie_Emetteur.class fil
Titta noga i höger sida för //libraries på http://duinoedu.com/ _ #include
När du hittar göra det:
Symbolen "_" i höger sida har värde i hex (vänster sida), 5F.
ändra 5F till 0A. Det betyder nästa rad "\n"du se symbolen"." peka på höger sida
förändring och andra symbolen "_" efter. Det blir röda.
gör samma sak och för andra 2
Spara och avsluta.
Nära arduino
Dra och släpp klassfilen tillbaka till ardublock i samma katalog.
Öppna arduino och ardublock. Se skiss i ardublock med Emetteur
färdiga första sättet.