3D modellering grunderna (33 / 34 steg)
Steg 33: Starta ett projekt!
Nu när du förstår de grundläggande begreppen i 3D-modellering, det är dags för dig att prova det själv! Om du redan har en idé i åtanke, försöka modell det i programmet du väljer. Du kan prova modellering verkliga objekt genom att mäta dem och sedan göra datormodeller av dem utifrån dessa mätningar, eller du kan försöka utforma något du alltid velat 3D tryck, som en nametag eller en nyckelring. Tinkercad, till exempel, har en hel del inledande tutorials som du kan 3D Skriv ut när du har avslutat dem. Om inte, jag har gjort en enkel 3D starter designprojekt som du kanske vill komma igång med! Det är en skugga kub, en kub-liknande objekt i profilen av en bokstav på varje ansikte, inspirerad av omslaget till boken Gödel, Escher, Bach, av Douglas Hofstadter. Här är länken om du vill prova det!