Anomalocaris inspirerade böljande mekanism (10 / 13 steg)
Steg 10: Att föra över rörelsen
Rörelsen kommer att föras över av ett gem böjd runt markören.
Normalt två gångjärn behövs för en trevlig och flytande upp-ner rörelse. Men eftersom staven kan vrida lite på det är spike (röret är stort jämfört med spike), gemet som ger över förslaget blir helt säkert runt röret.
Friheten av röret ska anses vara tillräckligt för att kompensera för avsaknaden av en andra gångjärn.
Det är lite problem med ordförråd eftersom alla dessa papper klipp som föra över rörelsen är bäst beskrivas som "stavar".
Igen, är 12 ganska böjbar Gem rätas ut och böjd i till en rektangulär U form. (formen spelar ingen roll)
Sedan i båda ändar görs en krok, ett vertikalt (för att ansluta till stavar). En horisontellt för att ansluta till rören.
Göra den horisontella slingan genom att böja tråd runt en bit av slangen så att den passar just runt den.
Gör sex av dem med horisontellt krok böjda ett sätt och sex andra med loop böjd åt andra hållet. Igen eftersom sex kommer att läggas på ena sidan och sex andra sidan av markören.
För att lägga till att förbindande stång, är vertikala kroken knuffade runt den böjda delen av "rod sticker ut markören". Då röret dras lite av det är spike och horisontella kroken är knuffade runt röret.
Detta görs så att "vevstaken" sitter på andra sidan av vingen än staven som ansluter vingen med röret.
Detta är alla lite komplicerat i ord men den kan ses på bilderna.
Slutligen, lägga till en liten boll av lödtenn till slutet av den böjda delen av staven ansluten till vevaxeln. Detta förhindrar stavarna ansluten till rören från knuffande.
Men se upp att inte löda den anslutningen mellan två! Löda bollen (eller vad är använde) bör endast att stången glider av.