Arduino målövning (5 / 5 steg)
Steg 5: Sista Roundup
Ska bara snabbt förklara funktionen void huvudloop i koden för att täcka hur hela systemet fungerar tillsammans.
Vi börjar genom att avmarkera alla lysdioder för att bli av med några anomalier skapade på Start. Spelaren sedan pressar fotpedalen att börja spelet. Detta signaleras genom att spela den första Summer melodin. Nästa mål loopen körs; Detta kan ställas in att köra så många gånger du vill. Loopen anropar funktionen mål och väntar på dig att slå/undvika träffa målet och sedan returnerar en tid eller en signal att avsluta ditt spel (du träffar en vän). När loopen har gjort sitt, Summer spelar slutet tune och beroende på din prestation, antingen en fail bild visas eller dina tider, som växlas av fotpedalen.
Så äntligen byggt, bör du ha en krets något som den i bilder. Vi tog det ner till källaren att ge en korrekt testning, och skjuta video.
Vi fortsatte med att skapa en ny monter för att Visa (i videon, mycket slicker) och med lite mer tid skulle komma för att ändra designen att städa upp trådarna. Efter några timmar av tester har vi också funnit några punkter som vi vill ändra något, men det kommer att vänta för version 2.0. Vår inhemska airsoft guru var hooked efter några minuter och spelade runt 15 rundor i ett försök att bryta den en andra hindret.
Vi vill bara erkänna OOMLOUT.co.uk hemsida och handledning täcker som har kommit med i ARDX kit och även arduino skaparna och gemenskapen för en fantastiskt verktyg och en bas för att hjälpa oss att få några idéer där ute. Tack
Tack också för läsning detta instructable, vi har arbetat hårt för att få detta alla byggt och skriven runt vårt universitet arbete och det är bra att veta människor tittar på den. Vi välkomnar feedback och råd och vi hoppas du har haft vårt försök.
SEB och Sam