Blender Grafisk Design Tutorial-Hur man gör en dö! (2 / 9 steg)
Steg 2: Ta en titt omkring!
Om du tittar på den översta bilden, är detta hur Blender ser ut när du först startar programmet.
Den gula delen, du hittar till vänster. Detta styr manuell profiler, att lägga till brytpunkter i maskor, redigering, skuggning och visar din historia.
Den röda delen, kan du hitta på upp till höger. Detta är en liten aktivitetsfältet till tillgång saker du behöver i den här guiden. Det visar modifierare, objekt, sparade kanter, etc. De enda vi kommer att fokusera på idag är objektdata och objekt modifierare.
Den blå delen ligger på botten mitten av skärmen. Här är där du ska välja ytor/kanter/hörn, ändring in i objektet och redigeringsläge, ändra vridningspunkter och mycket mer. I denna tutorial, kommer du bara att behöva verktyget Markera ytor/kanter/hörn, Pivot Point verktyg, vyport skuggning och objekt interaktion nyckel.