Blender Grafisk Design Tutorial-Hur man gör en dö! (8 / 9 steg)
Steg 8: Avrundning kanterna till göra det ser realistiskt!
Detta är min favorit del!
Nu ska du gå in i Redigeringsläget genom att trycka på TAB. Nästan allt bör belysas nu.
Tryck på CTRL + TABB Markera brytpunkter, eller gå ner till knappen hörn av ytor och kanter och välja den där.
Håll SKIFT och högerklicka Välj alla yttre punkter i die, de bör belysas i en svart/blå färg. Om du vill rotera din mesh för att välja botten också släpper Skift + Högerklicka på och håll ned din Mushjulet att vända Mesh. Du bör har valt 8 hörn på din dö. Titta på bilden ovan som referens!
Ändra denna punkt till Median punktpå din nedre panelen där du tidigare ändrade Pivot Points (de två cirklarna sammanflätade med varandra), nedan.
Nu ska du trycka på S och skala det utåt lite, ger det en 3D känsla. Du är nästan klar!