Blender Grafisk Design Tutorial-Hur man gör en dö! (7 / 9 steg)
Steg 7: Avrundning & utjämning din dö
Om du hoppade över sista stegen, se till att du trycker på CONTROL + I att lyfta fram allt förutom de numrerade punkterna. Om du vill se hur det ser ut i tråd-frame -läget, tryck på Z. (Se till att du trycker på Z tillbaka att gå tillbaka in i redigeringsläget!)
Om du tittar på botten, bör det finnas en liten panel som säger vilket läge du är i. (om du är i redigeringsläge, ska det säga redigeringsläge.) Välj detta alternativ och ändra tillbaka till Objektet läge.
Ser hela vägen på höger-du borde se en stor panel. Nästan är till toppen en rad av objekt, en av dem är en Blå skiftnyckel. Välj denna skiftnyckel och klicka Lägg till modifierare.
När du klickar på den, bör det finnas kolumner värt av utjämning verktyg - men du ska trycka på Underavdelningen ytan som ligger under den andra kolumnen, säger att Generera. Det är hela vägen i botten.
När du väljer detta, borde du se något som säger att Visa och göra. Ändra vy till 2 och den rendera till 3.
Om du nu zooma Mesh med din mushjulet, bör du se lite kantiga-ness runt kanterna. Detta är en enkel fix, om man ser hela vägen till vänster där du gjorde din extrudering.
Du ska inte se extrudering längre eftersom du inte är i Redigera läge - men vad du bör se är en Skuggning Panel. Panelen fyllning bör ha 2 alternativ - slät och platt. Välj smidig att Smothern ut kanterna. Ditt nät ska matcha bilden ovan.