Blender Grafisk Design Tutorial-Hur man gör en dö! (5 / 9 steg)
Steg 5: Skalning din dö
När du valt ansikten på din dö, är det dags att extrudering. Extrusion är ett användbart verktyg som används i många skrivbord program. För att pressa något i grunden innebär att forma något, eller tvinga ut något. Det är vanligt bland program som mixer.
Till vänster, där du väljer din indelning panel, bör du se under Lägg till, flera alternativ för extrudering. Om inte, kontrollera att du är i verktygspanelen och Edit-Mode! (TAB = redigeringsläget)
Klicka på pressa individen men inte flytta musen! Omedelbart trycker du på RETUR och lämna den. Att trycka på RETUR sätter den till dess standard, så du kan använda den senare i handledningen.
Nu, vi ska ändra vår Pivot Points. Om du tittar längst ner nära där du valt ansikten, se hela vägen till vänster. Du bör se två cirklar sammanflätade med varandra.
Välj det här alternativet och klicka på Enskilda ursprung så att när du skalar den, hela mesh inte skala på sig själv.
Nu här är roligt delen. Du kommer att skala den. Skala, tryck på S och flytta musen mot mitten något, bara tillräckligt för att en liten ring av vanliga maskor lämnas.
Nu ska du pressa ut det igen. På den vänstra panelen, Välj Pressa enskilda och dra in mot maskor bara något-bara gå en liten bit i mesh. Din skapelse bör se ut ungefär som bilden ovan.
Om du röra upp, kommer att inte oroa dig - CTRL + Z ångra vad du gjorde. Kom ihåg att du kan trycka och håll din Mushjulet, rulla det att zooma in och ut för en bättre överblick.