Bli din egen 3D Printer (25 / 30 steg)
Steg 25: Förhandsgranska din modell
Dra filen till G-kod bildeffekter byggde jag på: beingthemachine.com/app
Du kan också betala hela projektet på GitHub om så önskas: https://github.com/Devendork/BeingTheMachine
Detta gränssnitt kan du se exakt vad du kommer att rita. Du kan använda knapparna framåt och tillbaka att gå igenom instruktionerna och se hur den laserpunkten kommer att flytta. Använd upp och ner för att flytta genom lagren.
Alternativ
Vid denna punkt, fråga dig själv om du tror att du är material kan arbeta i denna struktur. Om det är tillräckligt stort, om du tror att de har tillräckligt stöd etc. Om det ser ut som det brukar fungera, gå tillbaka till Slic3r fippla med några parametrar och visualisera igen. I en perfekt värld, detta skulle inte kräva så många kedjade program men jag är utan en liten konstnär och kunde inte hitta tid att göra det smidigt (en tår droppar).
Använda panelen alternativ ställa in anpassade parametrar. Du kan ange om du bygger i 3D (att göra en modell) eller 2D (att göra en ritning). Detta alternativ kommer att ändra hur vinklarna för servo beräknas sedan 3D-modeller kommer att ändra höjd och laserpunkten kommer att stå för det och 2D modeller kommer att ha konstant höjd.
Du kan också ändra vyn av simuleringen. Arduino har inte samma upplösning på skärmen så kryssa i rutan för Arduino vyn uppdateras visualisering vad laser faktiskt kommer att rita. Förmodligen blir det lite mer rastrerade än originalet.
Det sista alternativet låter dig åsidosätta Lagerhöjd används i G-kod. Ibland behöver du upplösningen på varje lager vara högre än den faktiska bredden av ditt material. Så, kan man säga bredden är liten än verkligheten och sedan ändra Lagerhöjd i gränssnittet att redovisa den faktiska höjden av modellen.