Building Audrey II Phase 4
Fas IV är den sista och största formen av Audrey II. Hon är stor, menar, och kontroll. Att vara en sådan stor marionett med en massa krav, är det en rejäl uppgift att bygga henne att vara upp till allt. Hon behöver för att kunna:
Äta tre aktörer
Sjunga och flytta
På något sätt skildra tillväxt (här fulländad med stora blad lyfts på plats, samt som extra rötter och knoppar) och gro vapen för hennes finale utseende
Som med fas III, hon kräver en rejäl armatur åstadkomma detta, och nu när hon är för stor för att stödjas helt av den person som driver henne, hon kräver ett betydande stöd system att hålla henne på plats medan hon är puppeteered. Som med fas II kan hon delas upp i ett antal delar:
Huvudet själv, övre och nedre käken kopplade ihop och som tjänar som den mest synliga delen av marionett (nu även större och mer färggranna än hennes tidigare former och crested med taggar).
Dolda rampen bas som fungerar som "matstrupen" för aktörer att falla.
Stolpar och en support mössa för att hålla huvudet på önskad höjd.
Två "kjolar" att både dölja dockspelare och bas, gömd med bladen.
Dekorativa rötter.
På grund av kraven för sin finale utseende (och min personliga inställning till dem), måste hon också innehålla dessa delar (dessa kommer att behandlas i en separat handledning):
Stora blad att lyfta på plats och parentes hålla dem.
Stora "woody" (eller root-liknande) vapen till hotet publiken och slå in Seymour i munnen
Omslag för den puppeteers krävs för att använda dessa vapen.
Att ha flera delar kan också marionett uppdelade för lagring och transport, men en gång samlade hon kan förbli så under hela produktionen.