Den ultimata guiden på kommando och Conquer: Red Alert 3 uppdrag och strategier (6 / 6 steg)
Steg 6: Allmänna Scirmish tips
Det är sant. I red alert tre, kan du få ut mesta möjliga av din recources med bättre dyrare enheter sedan med billigare. Detta är alltid fallet. Till exempel kostar en hammare Tank 1000 krediter. En Apocolipse Tank kostar 2000 credis. Men alla vet att en Apoc kunde tallvedsnematoden 10 hammare! Så spamma mycket billiga enheter i slutet spelet är något som är dåligt för din ekonomi och din strikeforce.
2: scouting är inte riktigt viktigt.
Du kan inte vinna utan scouting på multiplayer, men på scirmish är det inga problem om du inte har någon scout enhet. Jag önskar AI skulle använda lite mer olika taktik... Kanske en Tengu eller något skulle inte vara dåligt, men inte om du kan spendera den på mer försvar istället.
3: bye till (stridsvagn) busters!
Om du är upp mot ett infanteri rusa, kan du göra tre saker. Du kan bygga vaktpost vapen eller multigunner torn och en kasern, men på MP det finns en chans att de kommer att gå runt ditt försvar och omge dig bakifrån. Du kan fly till havet, även om detta kommer att ge dig en stor nackdel i mitten av spelet, eftersom dubbel noder i vattnet är bara finns i några kartor och du inte kan tech upp medan din MCV flyttar till en malm-nod. Du kan också bygga tidiga spel enheter och möta dem huvudet på, även om det finns en chans att de inte är tillräckligt. Jag recommon Sicles att göra detta. Om du använder deras loppor hoppa väl, kan du döda dem alla mycket snabbt. Om verkligen behövs, kan du också låta MCV hjälpa. Om de inte kör bort, kan du krossa en hel armé i sekunder, med liten skada till MCV.