Dold Digital ljudinspelare: Händerna upp, Skjut inte (3 / 7 steg)
Steg 3: Hämta koden
Detta projekt bygger bort av arbetet av Darren Yates för APC Magazine. Den ursprungliga projektbeskrivningen och teknisk förklaring finns här. Jag modded Darrens kod för att aktiveras av en läsning från en accelerometer i stället för en tryckknapp.
Du kommer att behöva Ladda varje fil i separata prydnadssaker. 1Ard_Accel koden går in i 3V Pro prydnadssak; 2Ard_Accel koden går in i 5V Pro prydnadssak. Detta är viktigt eftersom 3V Pro körs på 12 mHz och 5V Pro körs vid 16 mHz. Darrens ursprungliga koden skrevs för Arduino Uno, som körs på 16 mHz, och använder avbrott timers för att provet ljud exakt. Därför måste vi använda 5V Pro att prova alla ljud, annars samplingsfrekvensen är förstörd och röster låter tinny och högfrekvent.
Koden i 1Ard_Accel tar avläsningar från accelerometern och i en viss riktning, leder 3V Pro till digitalWrite hög till stift 4, som är ansluten till stift 4 på 5V Pro. Det är där den 5V Pro tar över. Om pin 4 på 5V Pro får en hög signal i 5 sekunder, inspelningen mekanismer aktiveras [Detta innebär att man använder timern avbrott i den microcontroller logik chip, en djupgående förklaring av som återfinns i den ursprungliga APC artikeln länkade ovan]. 5 andra krav behövs för debouncing - för att förhindra att inspelningen från utlöses slumpmässigt [på både en digital och fysisk, mänsklig nivå].