Donkey Kong Bartop Arcade drivs av RPi (4 / 23 steg)
Steg 4: Åtgärd kritiska komponenter och vinklar
Innan vi gjorde en 3D design av våra skåp, behövde vi mäta komponenterna. Också, för att göra arkad bekväma, vi experimenterade med vinklar och höjder för Kontrollpanelen där de joystick och knappar som skulle installeras.
En av de aspekter som skulle göra vår design unik från de flesta andra (och lägger till Donkey Kong tema) var att ställa in skärmen tillbaka inne i en mörk låda och bakom glas. Detta 3D designval, särskilt på en liten arcade, presenterade den förvånansvärt svåra utmaningen att skapa den bästa siktlinjen till skärmen för människor i alla åldrar. Vi tog ett antal mätningar för att fatta beslut om den optimala vinkeln för LCD-skärmen, storleken på rutan och vinkel och position av glaset. Jag ritade dessa vinklar ut på en bit papper och tog den till min sons rum för nästa steg.