Donkey Kong Bartop Arcade drivs av RPi (5 / 23 steg)
Steg 5: Designa skåpet
Vi utformade arkaden med Autodesk Inventor. Inlagd är skärmdumpar av de 3D-rendering gjorde vi som en del av de ursprungliga planerna, inte de sista som (se steg 7 för våra ändringar).
Några av våra designmål:
Detta arcade var aldrig tänkt att vara en prop från "Honung jag krympte barnen." Med full storlek kontroller och knappar, vi var inte intresserade av att hålla saker att skala. Med full storlek kontroller tycktes designen ser bättre ut så vi överdrev sina kurvor och vinklar.
Överensstämmelse med detta, vi beslutat att hålla material otympliga och tunga titta, med 3/4" tjock MDF för många av de utvändiga material och 1/4" presspan för interna paneler. Den fysiska vikten skulle också hålla arkad rock solid och på plats under uppspelning. Vi var inte alls intresserad av det som låg vikt.
Vi ville också att hålla antalet knappar på framsidan till ett minimum. Till skillnad från de flesta MAME arkader vi sett, designat vi skåpet så att knapparna Välj och gå ut på baksidan. Detta uppmuntrar människor att spela spelet visas i stället för att byta var 30 sekunder. Gallerierna av 80-talet var om att få höga poäng, och någonsin kommer ingen att försöka slå rekord om spelet blir påslagen hela tiden.
Power switch och volymkontroller fanns också på baksidan av estetiska skäl. Andra relativt unika funktionerna vi ingår ett hörlursuttag (för tysta spelet) och två USB-portar (för tangentbord och mus bör ett behov uppstår för att konfigurera om Pi).
Eftersom det skulle sitta på en bartop, ville vi också det att se bra från baksidan. Så istället för att sätta en dörr där, beslutade vi att göra den åtkomlig från botten bara. Från botten, kan varje komponent till arkaden nås, reparerad eller utbytt skulle ett problem uppstå. Även monitor/bezel och frontglaset kan tas bort.