Fizzbit Football (7 / 8 steg)
Steg 7: Dags att spela!
När du har gjort alla spelare och beslutat som fyra (två på varje lag) har Fizzbits du är redo att spela. Här är några regler men känn dig fri att förbättra:
Varje mänsklig spelare tillåts fem papper spelare på planen, varav två ska innehålla Fizzbits (dessa är Fizzbots). Den som vann toss börjar med innehav på sina egna 30 yards linjen. De har tre chanser att driva bollen 10 varv framåt. Både mänskliga spelare bör linje deras spelare upp i två rader, med tre i fram och två bak (som i diagrammet). Där Fizzbots är placerade i denna formation är upp till varje spelare. Innan leken börjar bör både mänskliga spelare hålla sina Fizzbots i läge.
Den mänskliga spelare som team har bollen räknar ner från tre och alla Fizzbots frigörs samtidigt. Leken slutar om Fizzbot transporterar bollen körs helt out of bounds (med båda fötterna), om de faller över, om de kör in i den motsättande endzonen, eller när alla Fizzbots sluta flytta. I slutet av pjäsen Fizzbots ska laddas och formationer skapa igen. Om inom de tre försöken bollen drivs mer än 10 varv senaste original startposition får laget tre fler chanser att avancera tio varv från där bollen stannade. Om de misslyckas med att avancera tio gårdar inom de tre försöken vänder bollen över till motståndarlaget. Efter en touchdown börjar motståndarlaget med med bollen på deras egen 30 yards linjen. Touchdowns är värda 6 poäng och spel senast så länge som de ska. Om du tror att dessa regler skulle kunna förbättras kontakta oss: Hej [at] thecraftyrobot.net