Flip bearbetning på DMS CNC Router
Efter tänkande om potentialen hos 3-axlig flip bearbetning, beslöt jag att konstruera en tredimensionell relief målning av laminerad plywood. Detta stycke skulle vara synlig från båda sidor, och även om de två sidorna skulle vara relaterade till varandra, de skulle inte nödvändigtvis anpassa.
I detta Instructable, ska jag diskutera mitt koncept och detalj min steg för steg-process.
Jag lekte med några olika begrepp innan man beslutar att använda en bakgrund som bygger på strukturen på Romanesco broccolin. Med dess samverkande, skalbar fraktala mönster, skulle denna konsistens verkligen skapa en intressant bakgrund för båda sidor av målningen. Från denna punkt började jag titta på skisser som skapats av barn som källa bildspråk. Eftersom detta CNC projekt avviker från normen--det har inte avsett att vara funktionell och det kommer inte att massproducerade--jag var nyfiken för att se hur det skulle utvecklas om mina första steg var slumpartat, spontana och intuitiva. I en miljö där processen bestäms vanligtvis av förutbestämda resultat, vad som skulle hända utan en specifik slutmål? Därför bestämde jag mig att driva möjligheterna av gesten som avser maskinen.
Jag hade blivit vana vid att generera 30 sekunder till 60-sekunders gest ritningar av naken figur, och ibland riktigt förvånande saker hänt ur processen i konstskola. Tanken var att producera i bulk, och sedan sortera igenom högar av ritningar för att hitta de som verkligen drabbats på något--en enkel linje som kommunicerar rörelse, en snärt med handleden att avgifterna en böjd-över figur med känslor. Jag började doodling med min mus på datorn, lätt referera Romanesco men mestadels arbetar med snabb, stökigt klotter i några sekunder och sedan stoppa. Jag producerade minst tjugo teckningar, och valt två för framsidan och baksidan av min CNC-projektet.