Flyga 3D med ett plan som modell (5 / 11 steg)
Steg 5: vägg
Flytta fint tillsammans från Harrier är väggen, som också kallas Pop-up, snapin-upp eller Cobra. Detta är helt enkelt en momentan dump av fart och en övergång från nivå flygning till en vertikal inställning. I huvudsak är det en mycket djup och snabb stall. Mycket lätt att utföra, men det kan se en rätt hundar middag om in- och utpassering inte är smidigt körda.Från rak och horisontell flygning och vid måttlig fart (inte så snabbt att tröghet tar dig längs den vertikala upp-linjen men inte så långsamt att modellen är nära båset), dra full upp hissen i 3D takt, mycket snabbt. Samtidigt och abrupt, ta bort all makt (om du inte redan gjorde det innan dra). När modellen har vridas till vertikalt, börja ta bort hiss omläggning för att kunna utföra manövern. Nu lägga till makt igen och flyga rakt uppåt eller Använd den djupa stall in Hover, vridmoment rulle eller vattenfall. Spoilerons kan hjälpa mindre modellerna uppnå den plötsliga djupt stall, och om det finns en vind manövern utförs bättre medvind. Abrupt ändring av riktningen kommer att dyka upp någon laterala balans frågor på modellen, och man måste på nytt ansöka makt smidigt om du vill undvika vridmoment reaktion i det rullande planet. Med övning kan du lägga till full skevroder samtidigt som den ursprungliga dra, att knäppa i en Harrier position.
En Terminator är en alltför drog vägg, börjar med rubriken modell rakt på golvet på en vertikal linje; Väggen är helt enkelt över draget att ta upp näsan tillbaka till vertikalt och till en hovringsknapp eller Harrier.