Flyga 3D med ett plan som modell (6 / 11 steg)
Steg 6: Blender
Fortfarande anses av många som den ultimata wing test manövern, blandaren ser modellen ange en dykning rulle, med ökande fart omvandla modellen till en fläck i några sekunder som rullen förvandlas till en löjligt snabb snärt hölls i piloten. Detta övergångar i en graciös, platt inverterad spin översta piloter tar att nästan marknivå innan avfarten. Dess en visuellt våldsamma manöver, men efter att ha utfört många (vissa med modeller du inte skulle tror kan) Ive ännu att se en vinge låt gå.
Jag tvivlar på det finns som mycket kraft på det verkligen, eftersom det är rotationshastigheten som är hög och inte fart. Du ska vara mycket mer benägna att förlora en svans enligt min mening, såvida inte din modell är en stor 'un. För att flyga blandaren, börja med massor av höjd. Spjäll för att idle och tryck till lodrät så att modellen är dykning. Lägg till några vänster skevroder för att initiera en slow-ish rulle, och sedan efter två eller flera fullständiga rotationer med modellen går som kläpparna, snabbt lägga till full ner hiss och full rätt roder. Flygplanet kommer våldsamt fäst mot en inverterad spin och nedstigningen slutar ögonblickligt.
Vid denna punkt, om flugit med tillräcklig hastighet, bör modellen förvandlas till en komplett oskärpa. Om du har förtroende för din modell prova lägga full gas som du fäst mot spinn! Efter den våldsamma snapin flygplanet kommer att bosätta sig i spin men du kan behöva jonglera makt att hålla den platt. Med en bakåt C av G och en passande modell kan du även börja en långsam snurra tillbaka uppåt medan inverterad!