Genomföra manipulatorer i konkurrens Robotics (5 / 8 steg)
Steg 5: Förfina en enda Design
Väljer du en design, kan ditt team börja förfina din prototyp. Det är där mantrat "design är iterativ" kommer in. Endast genom iterativt förbättra en design kommer ett team att kunna möta deras specifikationer. Det är viktigt att fastställa din lagets mål, eller vad man vill lära sig, för varje version av prototypen. Detta mål kommer att vägleda de ändringar du gör och bidra till att indikera när man ska gå vidare till nästa iteration. Om möjligt mäta din prototyp resultat i varje skede. Detta kommer att hjälpa ditt team avgöra hur varje iteration har förbättrats (eller minskade) prototypens prestanda. Dessutom kommer att mätningarna hjälpa dig att avgöra om din förbättringar har hjälpt dig att uppnå ditt mål för upprepningen.
Även under detta stadium, bör din designgrupp börja ta reda på hur var och en av de ofullständiga delarna kommer gränssnitt tillsammans. Annars har du flera olika system som inte fungerar när den monteras ihop.
Slutligen måste du bestämma när du har förfinat prototypen nog börja slutliga utformningen. Medan den raffinerade prototypen inte behöver fungera så bra som den slutliga versionen, behöver ditt team att veta hur de kan förbättra den. Att veta när du har nått denna nivå av förfining är utmanande. Det kräver kunskap, erfarenhet och en hel del av intuition.