Gör en matris skärm med pseudo-slumpmässiga nummergenerator (1 / 4 steg)
Steg 1: kodning
Du måste hämta koden filen bifogas och spara det i din mappen Mina dokument. Om du är intresserad av datorprogrammering, kan detta program vara intressant att titta på. Du måste kopiera all kursiv text och spara det till en fil som heter Program.txt.
med hjälp av systemet. namnområdet Matrix_V2 {klass Program {statisk void Main (string [] args) {
Anger textfärg till grönt
Console.ForegroundColor = ConsoleColor.Green;
Skapa en sträng med några slumpmässiga tecken
string random_characters = "£¤ ¥ ¦§¨ © ª «¬® ¯±²³´µ¶·¸¹ºΣΤΦΩαβδεμπστφABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZabcdefghijklmnopqrstuvwxyz <>,.? /:; \"\'{[}]\\|'~0123456790-_=+! ";
Få alla dessa tecken och förvandla dem till en "matris"
char random_characters_array [] = random_characters. ToCharArray();
Rensa skärmen Console.Clear();
Skriver information om ansökan till konsolen skärm
Console.Title = "Matrix V2 - tryck Ctrl + C för att avsluta";
Console.WriteLine ("Matrix V2");
Console.WriteLine ("skriven av Chris Ward");
Console.WriteLine ("
Console.Write ("Tryck någon nyckel till fortsätta");
Console.ReadKey();
Skapar en pseudo-slumpmässiga generator
Random r = nya Random();
Skapar ett uttalande som kör för evigt
medan (sant) {
Blir det ASCII-tecknet från array, baserat på vad numret är
Console.Write (random_characters_array [r.Next (random_characters. Längd)]);
sedan körs programsatsen igen... och igen... etc.
} } } }