Göra en musikalisk bänk (14 / 16 steg)
Steg 14: Justera skissen
Om du går in skiss på arduino finns det några variabler som är roliga att leka med. Vi har märkt vilka variabler är den mest tinker-stånd och de är nog bättre kvar ensam (om du inte är en arduino mästare).
#define SIXTEENTH_NOTE_MS (100) - denna inställning fyllighet och täthet av arpeggio (en serie anteckningar spelade i sekvens). Vi har beslutat att använda arpeggio för att göra den ljud amore "musical"
#define SENSOR_HYSTERESIS (10) - denna variabel definierar hur känslig enheten är för ändringar jn motstånd. Vi ringde detta ner till 4 för att få ett mer full ljud (även om det också kan producera mer "brus" i systemet).
#define LOWEST_NOTE (48)
#define HIGHEST_NOTE (96) - dessa två variabeln styr intervallet i anteckningar som kan spelas även de högsta och lägsta anteckningarna inte används vanligtvis.
#define MY_INSTRUMENT (0) - har hotellet till instrumentets "flygel" men det är kul att leka med siffror (den går upp till 127 att skapa några intressanta ljud och även percussiva effekter).
Du kan också ändra volymen och "strike force" här om hörlurarna inte har volymkontroll.
Om du vill få mer djupgående i programmering eller elektronisk musik Välkommen att röra runt med skissen och göra ändringar eller tillägg till koden. Du kanske kan lägga till en digital numerisk display för att Visa nivåerna av motstånd, du kan försöka att göra musiken mer melodiska eller kan du lägga till något vi inte har tänkt på än. Vänligen dela dina ändringar och tillägg med oss så vi kan förbättra koden.