Hand spåra mekanisk Arm - Pyduino + språng Motion (1 / 11 steg)

Steg 1: Projektet teori + förklaring



Den första delen och kanske de flesta utländska delen av detta projekt till några är hand spåra del saker. Vi har lyckligtvis inte att utveckla handen spårning programvara eller maskinvara oss själva. Våra goda vänner på språng Motion har uppfunnit en mycket tjusig styrenhet för att göra precis vad vi vill. Vi vill kunna styra vår arm utan att vidröra någon form av controller och vi kan göra just detta med en Leap rörelsekontroll. Om du är obekant med denna regulator vänligen huvud över till webbplatsen hoppa rörelse och kolla in några av sina videor https://www.leapmotion.com/. Den språng rörelsekänsliga handkontrollen består av 3 IR lysdioder som släpper ut cirka 850 nanometer och den har 2 IR kameror att fånga rörelse. Idén om registeransvarige är att ljuset från IR LEDS reflekterar bort våra händer och blir tillfångatagen av de två IR kamerorna på enheten. Enheten strömmar sedan de data som det till den språng Motion tracking software på datorn. Mjukvaran använder förmodligen någon form av parallax effekt och andra algoritmer för att rekonstruera en 3D representation av vad enheten ser. Den spårning algoritmen tolkar sedan data till exempel vad är orientering och position av dina händer och fingrar. Efter algoritmen bestämmer efter bästa förmåga där din hand är, exporteras data till API som är redo för dig att gränssnittet med och dra data från. Snygg är den hoppa Motion controller kan gränssnittet med en rad olika programmeringsspråk så om inte vet Python eller inte kan tyda min kod som du kan använda ditt eget programmeringsspråk val.

Vi kommer att få skriva en liten bit av programvara som lyssnar efter data från den språng rörelsekänsliga handkontrollen. När vi fått uppgifterna kommer vi normalisera det av storleken på den språng rörelsekänsliga handkontrollen interaktion område så att vi kan få en bråkdel av hur långt i rymden vår hand är. När vi har den del vi kan multiplicera det med spänna av några motor och berätta våra Arduino flyttar våra servomotor till denna position. Vi kommer att kunna synkronisera våra handrörelse i 3 dimensioner till 3 olika motorer. Flytta runt varje område kommer att kontrollera en annan motor. Det är vettigt eftersom när vi flyttar vår hand ytterligare från den språng rörelsekänsliga handkontrollen vill vi att flytta vår arm upp, som vi kan göra hända.

Om du är bekant med hur en Arduino fungerar vet du att vi har att ladda upp en skiss på styrelsen innan vi kan göra använda av enheten. För att vi att interagera dynamiskt med Arduino styrelsen vi behöver skriva en liten bit av programvara så att vi kan kontrollera våra Arduino utan att ständigt hålla belastande upp skisser på den. Tur att jag har en liten bit kod som kommer att underlätta denna process. Jag skrev två tidigare instructable tutorials på hur gränssnittet din Arduino med Python över seriell kommunikation. Det är bara en finare sätt att säga vi ska ha vår Python kod skicka lite meddelande till vår Arduino enhet och sedan vår Arduino kommer att tolka budskapet och utför sedan skickade uppgift. Inte oroa dig jag ska gå ni genom ett grundläggande exempel på hur man ställer in Pyduino biblioteket på enheten Arduino och på din dator så att vi kan börja prata med våra Arduino. Och om du inte vet Python jag har en lösning för dig! Den skiss som vi lägger upp på vår Arduino enheten är mångsidig nog att gränssnittet med hjälp av vilket språk som helst kan skicka seriella meddelanden så om inte vill använda Python för att skicka meddelanden till våra Arduino slipper du! Men du måste skriva en liten extra kod.

Låt mig rikta er uppmärksamhet nu på figuren ovan. Kan definiera vissa terminologi så du kan alla förstå vad jag pratar om senare. På basen av våra arm har vi 2 servomotorer, vi kommer att kalla dessa motorer den Azimuthal motor/vinkel och höjd motor/vinkel. Om du är uppdaterad på din observationella astronomin terminologi den Azimuthal vinkeln typiskt hänvisar till vissa väderstreck (N,W,E.S) så detta är den motor som kommer att flytta vänster och höger och höjd vinkeln är att som börjar vid horisonten och sträcker sig uppåt till vissa stjärna. Den primära arm är att som är knuten till höjd motorn. Den sekundära arm är kopplad till vad jag vill kalla handled motorn som är knuten till den primära arm. Slutligen har vi The Claw. (Infoga Toy story klipp här) Jordluckraren ansvarar för tag i saker och drivs av en motor.

Se Steg
Relaterade Ämnen

Robotic Hand kontrolleras av gest med Arduino + språng Motion

Hej alla,Som utlovat har jag gjort en fullständig steg för steg instruktion för mitt universitet sista projekt!Först och främst: ledsen för min dålig engelsk! Om något är oklart, lämna gärna en kommentar.Hand styrs av Leap Motion + Arduino Uno (Stand...

Mekanisk Arm

Jag har köpt en mekanisk arm innan några dagar. Dess bilden ser lite gulligt. Det finns två färger för konsumenterna att välja, svart och vitt. Jag valde svart en.Det finns fyra servon för den. Första är att kontrollera dess mekaniska räcker för att...

4 DOF mekanisk arm bygga instruktion

I detta instructables Im knuffande några bilder av bygga till en mekanisk arm 4 DOF.Steg 1: Alla steg Jag hoppas dessa bilder hjälpte montera din 4 DOF mekanisk arm.Om du har några frågor bara fråga mig i kommentarerna. Tack för att titta på! :)...

Elastisk-muskulös mekanisk arm med 3 muskel-par, 3 laserskurna leder och 18 lager

detta instructable är en mekanisk arm som aktiveras av antagonistiska elastisk muskel par. Det är avsett för att utforska hur levande ting lär dig att flytta. Till skillnad från konventionella stela robotar, levande ting lär dig att kontrollera en fl...

Blir Tony Stark: Mobil virtuell verklighet Setup med språng Motion

Hur många av er har velat använda händerna och leta naturligt utan att använda din mus, tangentbord och skärm? Tja, idag kommer jag visa dig hur du använder en telefon, hoppa rörelse, och Virtuell verklighet glasögon för att skapa din egen värld.Varf...

Posable Steampunk Mekaniska Arm belysning enhet

Projektet började som ett försök att göra en steampunk-inspirerade (kanske mer cyber-punk?) mekanisk hand och arm med huvudsakligen mässing och koppar från metallskrot återvinningsanläggningar. Längs vägen jag beslutat att göra det mer funktionell so...

Kalibrera språng Motion

Kalibrera du hoppa rörelse är svårt! Men du vill kontrollera att du verkligen behöver. Vanligtvis kan du bara använda det mer och det kommer bli bättre. Vissa program som använder det är verkligen svårt att använda det med.Innan vi börjar:Anslut din...

Mekanisk Hand mekanism med Strawbees

Efter böljande ganska kul med Strawbees, insåg jag dess tid att lägga en instructable. För er som inte vet vad Strawbees är det är en kick-start finansierade företag, företaget grundades en Strawbee av misstag som är en slags plast med ben som rymmer...

Externa HDD hölje med hemliga mekaniska lås

Steampunk stil extern HDD fall eller extern HDD fackets mysteriet med usb tillgång låsa skyddas av magi. Här finns många alternativ att välja mellan!Tillverkade för hand, inspirerad av mekaniska tänkande, monteras med omsorg:-1mm mässing, handgjorda....

IoT Photon + språng rörligt Robot

För ett tag sedan byggde jag en PICAXE-baserade beröringsfri Sensor kontrollerade Robot som använde en hand rörelse-tracking hoppa rörelse sensoren till enheten. Tyvärr, den roboten för att anslutas till en dator att fungera, som begränsade dess anvä...

General Grievous kostym med rörliga mekaniska Extra ställa av vapen

här är en General Grievous kostym jag byggde med min son för Halloween ' 08.Den grundläggande konstruktionen är en svart tröja från en gammal billig affären halloween kostym och skum sammansättningar fästes med kardborrband. Det finns en PVC "ryggsäc...

Rey (Star Wars: The Force vaknar) gratis serietidning dag 2016

Hälsningar en gång Instructable-keteers!Som vanligt, jag är sömnbrist och över koffeinhaltiga igen när jag sitter ner för att skriva upp en annan kostym äventyr.I början var det en komisk butikJag vet jag har tidigare nämnt att jag har en vän (s) som...

Imperator Furiosa kostym

beslutat att göra det en mycket Mad Max: Fury Road Halloween och gjorde mitt bästa Furiosa. Jag gjorde också upp min S.O. som en Nux kriget pojken som jag ska dyka in i en annan utgåva.För alla hårdvara bitar använde jag massor av snaps och boken skr...

ROBOTARM Arduino kontrollerade

En robotarm ansvarar för mycket komplicerade processer som krävs för en rigorös och komplex programmering; jag är en elektronisk teknolog och jag har alltid fångat min uppmärksamhet dessa projekt så jag bestämde mig för "Jag vill bygga en robotarm.&q...

Elektromagnet superhjälte handske

för en klass tilldelning, jag behövde göra något tyg-baserade som tog en Arduino, några programmering, och minst två ingångar och utgångar. Efter skissa några olika idéer, jag slog på den här: en elektromagnetisk handske för MagnetoGirl. Det sprang t...

Hur man styr en Arduino styrda robotarm av Dobot teamet

Vi säger alltid, Dobot är en hög precision, flera control desktop robotarm. I senaste instructables, har vi visat dig hög precision och funktionen desktop genom att bygga en laser cut och lödning Dobot arm. Detta instructable, vi kommer att försöka v...

Hur man bygger en själv navigera roboten

detta är en detaljerad handledning om hur att förverkliga en robot från början, och ge den möjlighet att navigera självständigt i en okänd miljö.Alla inblandade med robotics typiska argument kommer att omfattas: mekanik , elektronik och programmering...

Robotarm kontrolleras av Intel Edison

Hej min vän!Här ska jag visa dig hur jag gjorde en robotarm kontrolleras av Intel Edison och under befäl av Leap rörelse.3D-modellen används i detta projekt är en mycket bra open source projekt finns här: http://inmoov.frSteg 1: Bygga armen Först och...

Fjärrstyrda robotarm

Detta är en guide för att göra en fjärrstyrda robot arm (6DOF) eller bara för att kontrollera några servon på något.En vanlig IR-TV remote kan du styra servon på en mekanisk robotarm. Det finns 17 knappar på fjärrkontrollen jag använt men jag bara an...