Hög fem spelet (15 / 16 steg)
Steg 15: Programmet
Hur mycket av detta program har jag faktiskt skriver? Tja, om det, en kille kan sitta vid tangentbordet och skriva en hel del, men att veta vad jag ska skriva är en helt annan sak. Också, de universitetsstudier som var drivkraften för detta projekt i första hand var inte riktigt en klass på programmering. Slutligen, medan jag studerade programmering i Pascal i skolan, det gav mig en rudimentär kunskap om vilka typer av operationer skulle jag titta på och skapa för detta. Men allt detta är en looooong, långt ifrån korrekt syntax. Ärligt talat, om jag tog hälften av krediten skulle jag vara överdriva min egen del i den. Dock jag skriver det mesta i programmet medan andra riktade mig, och i stället för med uppgift att för att ta några ökat mått av kredit jag uppgift om det helt enkelt att säga, "Tack" till dem som fick detta program arbetar. Du vet vem du är.
Jag kommer att publicera några synpunkter på texten i programmet att försöka förklara vad den gör och att påpeka där det kan ändras för att påverka spelet lite. För att ladda upp programmet i en Arduino Lilypad och få hela High Five spel fungerar, skulle en person behöva logga in på webbplatsen codebender ( http://codebender.cc ), kopiera och klistra in koden i en ny skiss, namn det, spara det, kontrollera det och köra det på sitt eget Arduino via en USB- eller några andra anslutning. Detta kräver ett plugin-program för webbläsaren du använder för att komma dit.
Jag har bifogat en zippad pdf-fil med kod och kommentarer.