Hög fem spelet (3 / 16 steg)
Steg 3: I ljus remsa Diagram och mallen början klar
Detta steg kommer att ske på mallen också, men
åtgärden kommer alla ske mot vänstra marginalen och mestadels från "ormen" är vi bara kartlagt i steg 2.
Vi kommer att planera kretsen för remsa av Neopixels som kommer att underhålla och Visa spelarens poäng. Allt vi behöver göra detta är huvudsakligen en linje som kommer från det positiva stiftet på Lilypad, en linje från marken och en signal linje från ett annat stift. Om du ska börja följa min design, så är det klämmer fast 5. Kom ihåg att båda positiva och marken raderna för alla kretsar i vårt projekt först kommer att passera genom kondensatorn, så vi måste dra våra diagram för detta band därmed. Återigen, låt inte dessa kors över konturerna av objekt vi har redan placerat sig (Lilypad, kondensator, switch, remsa, hand-former och signal lampor).
När jag planerat kretsen, fann jag att det var lättare att bara köra den mark linjen runt den yttre kanten av Neopixel ljus remsan för att matcha upp med remsan svart marken tråd, medan positivt och signalera rader båda kom ner på andra sidan. Detta innebar att detta en-segmenterad versionen av "ormen" vi skapade i steg 2 var faktiskt inifrån och ut. Signallinjen är den mest borterst mot insidan av styrelsen, positivt kör mot höger-begagnade-sidan av vårt utrymme för ljusa remsan och marken är på den vänstra (utanför) kant.
Eftersom detta är bara ett diagram på vår mall och vi monterar inte faktiskt ljusa remsan på denna punkt, vi brukar oroa sig orientera hård kedja av Neopixels just nu, men det kommer att hjälpa påminna oss att göra det senare om vi Rita en pil som pekar i den nedre delen av Neopixel remsan i slutet av vår signal linje.
Observera att denna ordning inte kan vara det enklaste sättet att göra detta, men vi fick saker fungerar bra sätt. För att vända remsan av Neopixels så att den börjar på toppen av styrelsen och flyttas ner skulle kräva olika krets sökvägar som potentiellt skulle få bud upp i ledningarna runt Lilypad, som jag ville undvika. Också, med anslutningarna mellan Neopixel remsan och koppar bandet kretsar ligger vid nedre vänstra kanten av styrelsen gjort en annan justering mycket mer lätt senare på (se införandet av motståndet i steg 8).
När skissen av dessa rader är klar, gå över gå runt banor med färgpennor (svart för marken, rött för positiva och blå för signal).
När du har fått gå runt banor dras, är det dags att skära ut mallen. Med en Xacto kniv på en beredd snittytan, klipp ut sex hand-former, platsen för Arduino, kondensatorn, växeln, de individuella Neopixels och Neopixel band. Mallen är nu klar för användning, även om vi ska komma tillbaka och lägga till mer till det senare.