Hovercraft by D.O.E (6 / 9 steg)
Steg 6: programmering
Programmering är en av de viktigaste delarna i vår svävare. Vi program för att ansluta de signaler som skickas av fjärrkontrollen och de elektroniska komponenter som fungerar under vissa kontrollerande signaler. Planeringen bygger på Arduino styrelsen programmering, vilken kanna bli lärt mig och som anges på den officiella hemsidan.
Svävare programplaneringen omfattar främst två delar:
1. få signalerna från fjärrkontrollen och överför till de formulär som motorer och servon kan känna igen.
2. skicka signalerna till elektroniska komponenter för att få det att fungera som vi vill.
För att göra våra kontrollera fortlöpande, väljer vi sex kanal fjärrkontroll utformad för modellflygplan snarare än en PS2 handkontroll. Den här domänkontrollanten kan ge en kontinuerlig signal, vilket gör det lättare att styra riktningen på svävare och justera hastigheten mer praktiskt.
Arduino programmet kan delas in i två parts。 Först överför vi signalen från fjärrkontrollen till de digitala. Sedan mappa vi siffrorna till intervallet motorerna behöver, exempelvis 0-180 för servo. Vi skickar sedan signalen till motorerna och servo. Var uppmärksam, när vi kontrollerar motorerna vi betrakta dem som servon. Vi kan antingen skicka digitala signaler i intervallet 0-180 eller skicka mikrosekund signaler mellan 1000 och 2000.
På detta sätt kan vi kontrollera hastigheten, riktning och lyftkraft av svävare.
Förresten, kan båda modell program om den överlåtande delen och kontrollera av motorer och servon hittas på den officiella hemsidan eller andra tekniska webbplatser. Du kan också mejla mig om du har några frågor medan programmering.