Hur jag gjorde den "Främmande" film ägg Prop (2 / 4 steg)
Steg 2: Före utskrift | Att skapa nycklar och hål
När den modellering delen är gjort finns det fortfarande mer att göra! Här är min ta på att skapa några så kallade "nycklar" till delarna och också skapa montering "hål". Det är en teknik som används i stor utsträckning med leksak-designers eller sculpters. Det gör att objekt passar ihop på rätt plats utan Messina upp. På bilden kan du se nycklar och hål, cirklade ljust grön.
Dela upp modellen
Jag sammanfoga alla sub verktyg (separata objekt) till en. Med Dynamesh kan jag förvandla det hela till ett sammanhängande nät. Så nu har jag ett nät som har allt smält samman. Med denna nya mesh kontrollera jag det är Dynameshed (det bör vara ;-)) och nu jag kan skiva upp en av utsnittet borstarna. Du drar bara en "linje" där du vill att snittet och det kommer att dela upp objektet i 2 separata polygroups. För denna modell hade jag att göra några skivor så skulle jag ha 8 separata delar och de vill att det egna objekt. Efter skivning jag dela upp dem i sub verktyg, eftersom de har egna polygroup som är mycket enkelt med en knapptryckning.
Nu kommer jag Dynamesh varje bit så kommer det att ha en trevlig kontinuerlig mesh och hål och fel kommer att fyllas med nya polygoner. Efter detta kommer jag skapa nycklar och hål. Valfri teknik: beror på vilken lite, till exempel en liten statyett eller något, eller en modell som du inte behöver att skära. Jag gör en kopia av denna enhetliga mesh, jag använder Zremesher funktionen på den. Detta kommer att skapa en lågupplöst nät men med ens polygon fördelningen, gör en riktigt trevlig maska.
Då jag kommer reproject detaljerna i kopian på denna nya mesh och delat det ända tills jag har önskad information tillbaka.
Att skapa nycklar och hål
Efter att jag har alla separata bitar ska det vara lite långtråkig arbete ;-) Det är en enkel process att lägga till och subtrahera objekt. Första, jag kommer att planera ut hur jag vill att objekten för att ansluta till varandra. Jag har gjort en infoga borste som består av bara en kub som är lite avsmalnande mot det är toppen. Gör det som denna vägleder typ av det på plats när den skrivs ut. Med selfmade infoga borste, kommer att jag skapa en kub på den plana ytan på önskad sida. Jag Dynamesh det igen så det blir del av hela mesh.
Nu gör jag en kopia av det här objektet eftersom använder följande teknik kommer att ha det sammanslagna och om något går fel kan jag helt enkelt prova det igen, fast ;-) I sub verktyg pallette anger du att addera eller subtrahera. Jag väljer objektet med-tangenten att subtrahera med modell över det som inte har en nyckel eller hål. Detta sätt har du den perfekta hål för nyckeln till din mesh. Vad är faktiskt ännu bättre är att skapa en knapp där du vill ha det, avstyckades denna nyckel och duplicera den.
Nu kan du skala kopia av nyckeln en lite större och använda denna version för att subtrahera ett hål på andra maskan. Nu får ni ett lite större hål eftersom utskrift med plast är inte en exakt vetenskap. Massor av faktorer kommer att göra hål (eller nyckel) en bråkdel större eller mindre. Detta sätt det får alltid plats och när du limmar det det kommer aldrig ;-)