Hur till 3D modell en akryl plack bas i Autodesk Inventor av Aaron Kreimer (2 / 5 steg)
Steg 2: Modellering växlarna och sin tallrik
1. börja med att göra en rektangel som är.65 x.946 inches i XZ-planet och pressa det.66 inches. Nu på den översta sidan på din extrudering, skapa en referenslinje som är.325 tummen upp från centrum. Sedan, rita en cirkel med centrum som slutpunkt referenslinje som är.47 inches i diameter. Pressa denna cirkel av.33 inches. Slutligen skapa en annan cirkel med hjälp av vår nyligen extruderade ansikten mittpunkt som.315 inches i diameter. Pressa denna cirkel av.275 inches. Detta blir vår första växeln.
2. igen i XZ-planet, skapa en cirkel som är.443 inches i diameter och pressa det.113 inches. Nu på den översta sidan på vår nya extrudering, skapa en annan cirkel som är 31 inches i diameter och pressa de.215 inches. Detta är vår andra växeln som hjälper till att skapa vår krets.
3. Slutligen skapar vi vår tallrik för att uttrycka våra växlar. Börja med att skapa en rektangel som är 75 x 5 och filead.25 inches. Pressa den.06 inches. Nu skapa en hänvisning linje från höger sida som är 1,5 inches. Rita en cirkel.47 tums diameter vars mittpunkt är vid slutpunkten av linjen. Extrudering av denna cirkel hela vägen. Från vänster sida, dra en referenslinje som är 2 inches lång. Rita en 31 tums diameter cirkel vars mittpunkt är vid slutet för denna linje. Pressa den hela vägen.
Vi har nu avslutat den växlar och plåtar!