Hyper Terra (1 / 41 steg)
Steg 1: koncept
För att köra detta koncept, började jag skissa idéer för dioramor och miniatyr scener. Jag hade också en inbyggd dator och projektor till någonstans att öka tid och plats i en scen. Jag började med kantighet-liknande diorama konstruktioner och omväxlande ända till craggily toppar och torn.
I min forskning jag var också intresserad av traditionella kinesiska modell landskap samtal山水 盆景, eller "gör", vilka representerar små landskap modeller och/eller levande skulpturer. Ibland inkluderar dessa skulpturer praktiska effekter som riktiga vatten, växter, rök och belysning. En sak jag särskilt uppskattat om dessa små landskap är som du kan se den från alla vinklar. Jag kände att detta var mycket viktigt, så jag övergav alla idéer som involverade att projektet i en låda.
Mål
- Projektionen ska fungera hyggligt när det är starkt omgivande ljus.
- Objektet bör vara synlig från alla vinklar.
- Projektion datorn bör ha en snabb starttid, så att skulpturen för att aktivera och inaktivera snabbt sömlöst.
- Programvaruinställningar fastställas lätt en kontrollerad från en tablett eller telefon eller andra sömlösa gränssnittet.
Programmet idéer
- Färggradient av himlen.
- Moln lager och atmosfär, som dimma
- Färgtemperatur (Kelvin) hela dagen.
- Färger och textur teman som kunde representera säsongsbetonade bladverk, regn och snö.
- En vattenförekomst så jag kan spela med estetiska speglande reflektioner av solen och månen.
- Kalenderhändelser och cykler. Förflyttning av jorden solen, månen och stjärnorna, baserat på faktiska astrologiska positioner, använder och efemerider tabell eller dra från internet.
- Natten motiv. Det skulle vara häftigt att inkludera små vägar med bilstrålkastare, traversera genom bergen, eller andra urban ljuseffekter.
Eftersom programvaran är kortlivad och skulpturen är fysiska, är det lätt att ha många visuella idéer innan de bestämmer sig dem som helst kan jag uppgradera programvaran.