Hyper Terra (38 / 41 steg)
Steg 38: Projection kartläggning grafik justering
Efter att få allt installerat och drivs upp för första gången (spännande!). Det är dags att justera projektion grafik.
Som jag fick den programvara som arbetar, hade jag ett tangentbord och mus inkopplad och måfå hängande från en USB-hubb. Jag använder en mus till tweak hörnen som jag ännu inte har listat ut ett bra sätt att just dra hörnen runt med ett gränssnitt pekskärm. Lyckligtvis är detta en gång steg eftersom projektorn och objektet är låst.
Manuell Vertex-Mapping tidsinställd
Jag var tvungen att göra några ändringar i koden som jag fick den sätta upp. Det var så häftigt att se linux terminal cascading kompilatorn utgång över bergen ytan, följt av skarpa, hög-framerate OpenGL-grafik.
En genomgång av setup på Pirens Studio9.
Att ha en LCD-projektor gör verkligen för en enorm kvalitetsskillnad när Filmning, även vid fotografering med min iPod kamera. Ingen banding.