Hyper Terra (2 / 41 steg)
Steg 2: Landskapsdesign
För min landskapet skapade jag ett objekt med Rhino/Grashopper. Vertices definiera formen och sedan jag använde noden Delunay i gräshoppa för att generera mesh.
Jag designade form med tanke på hur mycket arbete det skulle vara till hands mappa varje vertex senare, vilket egentligen projection kartläggning marken noll. Om andra bra kartläggning tekniker inte är tillgängliga (se OpenCV, strukturerad ljus), kan man alltid placera hörn för hand. Jag skapade en form med mindre än 100 poäng, så även om varje vert tog en minut (osannolikt), på mest det skulle ta mindre än 2 timmar. Jag planerade att ha projektorn låst till formuläret, så jag har bara att göra denna mappning av en gång.
Jag använde samma landskap modellen min hela hemvist, det var intressant att se den utvecklas. Jag hade aldrig chansen eller inspiration att utforma ett nytt objekt, som denna bara fungerade. De programvaran fungerar med alla objekt, och basen är modulära, så jag kan göra nya mönster i framtiden och de kan passa rätt i systemet.