Interaktiva LED öl Pong tabell (80 / 87 steg)
Steg 80: Programvara: kombinerade animationer
Cycle_Grid_Animations(void)
Detta kommer att gå igenom nio olika LED rutnät animationer. Mängden tid som ägnas åt varje animation bestäms av värdet av "försening". Alternativt, du kan ange "försening" att vara ett riktigt högt värde (så det går aldrig fullt ut) och sedan övervaka det returnerade värdet från animeringen. När animeringen returnerar värdet 0, vet vi att animeringen är klar och vi kunde bara gå vidare till nästa animation.
Cycle_Pod_Animations(void)
Detta ställs in med samma format som Cycle_Grid_Animations(), bara vi kontrollera RGB pod animationer i denna funktion. Det ligger att cykla genom sju olika pod animationer.
Cycle_Ring_Animations(void)
Detta ställs in exakt som de två sista funktionerna, endast det styr LED ring animationer. Då växlar mellan tre olika animationer.
Videon nedan visar alla tre av dessa funktioner ovan arbetar tillsammans. Vid den första delen av denna video kör jag en funktion som kallas Startup_Animation(). Så snart den första sinusvåg börjar, det är när huvudprogrammet loopen börjar köras och kombinerade animationer träder i kraft.