IPhone Universal Learing Remote med Arduino (10 / 18 steg)
Steg 10: Hämta Arduino skiss, konfigurera och ladda upp
Öppna Arduino IDE och installera IRRemote bibliotek om du inte redan har det installerat. Det finns instruktioner om hur du installerar bibliotek här.
Ladda ner min Arduino Universal Remote projekt från github. Detta har den Arduino skissen och några stödfiler för projektet.
Öppna ArduinoUniversalRemote.ino skissen Arduino IDE. Du kan behöva göra ett par ändringar att stödja nätverket särskilt:
För det första kan du behöva ändra MAC-adressen anges i skissen. Vissa Ethernet sköldar kommer med en MAC-adress som tilldelats dem på en etikett, eller du kan bara skapa en slumpmässiga MAC-adress. Redigera koden överst på skissen strax under den innehåller om du vill ange din nya adress t.ex.:
...
byte [mac] = {< br > 0xDE, 0xAD, 0xBE, 0xEF, 0xFE, 0xED
};
...
Nästa måste du tilldela en IP-adress till din Arduino. Den nuvarande skissen stöder inte DHCP så måste du hitta en extra IP-adress i nätverket. Den kod som anger IP-adressen är direkt under den kod som anger MAC-adressen. Redigera koden om du vill ange din ny IP-adress, t.ex.:
...
IP-adress ip (192, 168, 1, 80);
...
När ändringarna har gjorts, upp ladda skissen till Arduino och öppna den Serial Monitor. Detta bör visa en starta budskap så här:
Arduino Universal Remote Server
servern är på 192.168.1.80
Version: 1.0.0
Arduino IR-servern är igång.